Pixies vedení Franckem Balskem dokázali spojit punk s folkem a surf rockem i se zvukovými stěnami experimentujících Sonic Youth. Přitom si jejich písně zachovaly melodičnost a chytlavost takových Hüsker Dü.

Debutové minialbum Come On Pilgrim působilo jako zjevení, ostrý zvuk a ohromná energie se snoubila s výraznými melodiemi i texty o marnosti.

Zatímco první album Surfer Rosa se neslo v podobném duchu, následující vrcholný Doolittle byl již čitelnější, více ovlivněný novou vlnou a místy měl až popové názvuky. Skupina na něm již tolik nestavěla na zvukových stěnách.

Po vydání vynikající desky se ale zvýšilo napětí mezi zpívajícím kytaristou Blackem Francisem a baskytaristkou Kim Deal. Ta pak postavila se svou sestrou Kelly vlastní kapelu Breeders.

Nakonec se ale čtveřice opět dala dohromady a přišla s dalšími dvěma alby Bossanova a Trompe Le Monde, která se nesla v podobném duchu, ukazovala ohromný skladatelský potenciál Blacka Francise, který se stal takřka výlučným autorem, ale už nepřinášela žádná překvapení. Skupina se poté rozešla a Francis se pod novým jménem Frank Black vydal na úspěšnou sólovou kariéru, zatímco Kim Deal načas obnovila Breeders.

Vytoužený comeback skupiny, která měla tak velký vliv na nezávislou scénu, přišel v roce 2004. Skupina sice natočila pár nových písní, ale žila ze starých písní.

Nová alba se objevila až po definitivním odchodu Kim Deal v roce 2012 potom, co ji nahradila Pez Lenchantinová. S tou skupina natočila roce 2014 album Indie City. Letos následovala deska Head Carrier.