Televize Hayatin Sesi (dříve Hayat TV) kritizovala vládu a dočkala se přísného trestu. Mezi zakázanými je ale také dětská televize Zarok TV, která vysílá v kurdštině Včelku Máju, Šmouly a podobné pořady. Proč byla zakázána, chápe málokdo.

Rozhodnutí podle turecké agentury Anadolu ospravedlňuje výjimečný stav, který byl vyhlášen po červencovém puči. Vládní dekret uvádí, že média, která ohrožují národní bezpečnost, mohou být zakázána bez soudu.

Hned v červenci byly uzavřeny tři agentury, šestnáct televizí, třiadvacet rádií a pětačtyřicet novin. Všechny redakce prý měly blízko k Fethulláhu Gülenovi, který žije v USA. Turecká vláda tvrdí, že puč organizoval ze zámoří.