Mozartovský repertoár zpívala s lehkostí, měkkým nasazením, úžasným pianissimem a precizním legatem. Takto kouzlit s hlasem si může dovolit jen zpěvačka, pro niž je dokonalá technika samozřejmostí.

Druhá polovina koncertu se nesla v lehčím duchu, nikoli ovšem co do pěvecké náročnosti. Obdivuhodné koloratury ukázala Gruberová v Alabjevově Slavíku a smysl pro sebeironický humor a shození svých pěveckých i ženských kvalit k nim s noblesou přidala v árii hysterické kokety Cunegonde z Bernsteinova Candida. Herecky vtipně rozehrála i přídavkovou árii Adély ze Straussova Netopýra a na závěr potěšila ve stoje dlouze aplaudující a skandující publikum Skřivánčí písní ze Smetanovy Hubičky, zazpívanou s fascinující lehkostí a radostí.

Hlas umělkyně, jež na sklonku roku oslaví sedmdesátiny, zní neuvěřitelně svěže, technicky jistě a s patřičným leskem i výrazem pro každou árii. Český národní symfonický orchestr s Peterem Valentovičem se blýskl v šesti samostatných číslech, brilantní bylo především provedení Dvořákova Karnevalu i předeher k Italce v Alžíru a Lehké kavalerii.

Hezký dárek dala svým příznivcům na závěr rezidenční sezóny u České filharmonie mezzosopranistka Magdalena Kožená. Po nedávné  premiéře na Concentus Moraviae představila v úterý v plném sále pražské Lucerny večer jazzových písní Colea Portera. S orchestrem Melody Makers Ondřeje Havelky tak ukázala „odvázanější“ tvář.

V aranžmá trumpetisty orchestru Juraje Bartoše zazpívala evergreeny jako Love For Sale či Night and Day a připojila se tak nepřímo ke svým americkým kolegyním jako Reneé Flemingová, jež podobné písně mají na repertoáru. Kožená se pod dohledem „havelkovců“ nesnažila o jazzový zpěv, ale vedena přirozeným citem se soustředila se na sofistikovaný text i melodickou krásu geniálního autora.

Výborně ji vycházely především pomalejší balady, sama si večer v dobovém kostýmu i moderovala. Ke spokojenosti tak chyběly pouze tištěné programy koncertu.