Zimmer patří ke druhé generaci velkých skladatelů, která nastupovala v osmdesátých letech dvacátého století. Od předcházející generace takzvaných klasiků se odlišovala jak stylem hudby, tak využíváním elektrických nástrojů, zejména syntezátorů.

Příští rok mu bude šedesát let, a proto se zřejmě rozhodl i první své světové turné. Chápe ho jako rekapitulaci svého vývoje, ale i jako osobní výpověď, které je přizpůsoben obraz koncertu. Sám vše řídí od piana a syntezátorů, vše si moderuje.

Dvacetičlenný soubor doprovodili symfonici

Koncertu se aktivně účastnil i Český národní symfonický orchestr, ale byl pouze v pozadí se svým sborem. Vpředu vedle Zimmera dominoval jeho vlastní soubor tvořený až dvaceti muzikanty.

Od roku 1988, kdy Zimmer napsal v Hollywoodu filmovou hudbu ke snímku Rain Man, je jeho tvorba typická velkými plochami syntezátorů spojenými se symfonickým orchestrem. To vše dobarvuje často množství bicích. Tím ostatně zaujal i ve snímcích režiséra Ridleyho Scotta (Gladiator, Hanibal) a v pokračováních Batmana (Temný rytíř) Christophera Nolana.

Hudbu z většiny těchto titulů zapojil i do sobotního programu. Došlo i na muziku z filmů Šifra mistra Leonarda, Piráti z Karibiku a hlavně Lví král, za kterou obdržel svého dosud jediného Oscara.

Druhá část večera přinesla muziku ze snímků Batman, Tenká červená linie a Spiderman 2, došlo ale také na jeho nefilmovou tvorbu. V této části ale převážil jeden ze záporu večera. Zimmer jako moderátor se soustředil na mnoho věcí, které chtěl sdělit. Pokud jde o takové zajímavosti, že jej autorsky ovlivnil Smetana a jeho Má vlast, budiž. Pokud ale vzpomínal na to, koho v životě potkal a podobně, stával se večer trochu nepřehledným.

Chápejme Zimmerovo první turné jako jakési „ohledání“ terénu. Úspěch večera byl přesto veliký a nadšeným posluchačům se dostalo i jednoho přídavku.

Překonal averzi ke koncertům

Nositel Grammy i Oscara překonal poprvé v životě svou averzi k živým vystoupením. Jeho filmová hudba se podobá hudbě velkých orchestrů a posluchači si u ní připomínají emoce, které prožili u sledování filmů, kde zněla. Zaujímá tak publikum napříč generacemi. Ve svém díle pokračuje Zimmer v řemesle hollywoodských symfoniků 20. století.

Dodejme, že se narodil v roce 1957 ve Frankfurtu nad Mohanem a během dospívání se přesunul do Londýna. Uvádí, že hudba mu pomáhala vyrovnat se se smrtí otce. Při spolupráci s filmovým skladatelem Stanleym Myersem začali míchat klasický orchestrální projev s prvky elektroniky.

Roku 1989 zkomponoval Zimmer hudbu k oscarovému snímku Řidič slečny Daisy. V témže roce ho objevil slavný Ridley Scott, pro nějž Zimmer vytvořil hudbu mimo jiné k filmu Thelma a Louise.

„Hudba je hra. Mám v sobě skrytý pocit viny, že jsem nikdy v životě nepracoval. Já si pořád jenom hraju,“ tvrdí Zimmer, který během svého prvního turné naplánoval koncerty ve třiadvaceti městech.