Kupodivu méně navštívený byl ve středu převážně klasicky zaměřený koncert FOK, kde pod taktovkou Petra Altrichtera zazněla známá zpracování Shakespeara v dílech Mendelssohna, Čajkovského, Smetany a Trojana, jehož hudba k filmu Sen noci svatojánské byla zpestřením večera. V něm exceloval především tempově nizozemský klavírista Ronald Brautigam v jediném nedivadelním čísle programu, v Mendelssohnově Koncertu g moll.

V programech České filharmonie je experimentální hudba současnosti dost výjimečným zjevem, a tak hostování dvou velkých postav postmoderny přilákalo ve čtvrtek mnoho diváků.

Orchestr řídil maďarský dirigent a skladatel Peter Eötvös, sólistou jeho koncertu pro bicí a orchestr Speaking Drums byl Rakušan Martin Grubinger, který dílo uvedl v české premiéře.

Nezvyklé už bylo jeho vybavení. Přivezl na pódium sadu různých nástrojů, na které během čtyřvěté skladby vedle výkřiků a recitace dětských absurdních hříček vykouzlil množství zvuků. Dirigent završil úspěch večera Symfonii č. 3. Witolda Lutoslawského, dílem reagujícím v osmdesátých letech na události v Polsku.