Hlavní obsah

Klasika a postmoderna na koncertech FOK a České filharmonie

Právo, vla

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Rozdílné stylové zaměření měly koncerty Pražských symfoniků FOK a České filharmonie tento týden. FOK se ve Smetanově síni Obecního domu v Praze věnoval Shakespearovi v hudbě a ČF ve Dvořákově síni pražského Rudolfina postmoderní hudbě 20. a 21. století.

Foto: ČTK

Maďarský dirigent a skladatel Peter Eötvös

Článek

Kupodivu méně navštívený byl ve středu převážně klasicky zaměřený koncert FOK, kde pod taktovkou Petra Altrichtera zazněla známá zpracování Shakespeara v dílech Mendelssohna, Čajkovského, Smetany a Trojana, jehož hudba k filmu Sen noci svatojánské byla zpestřením večera. V něm exceloval především tempově nizozemský klavírista Ronald Brautigam v jediném nedivadelním čísle programu, v Mendelssohnově Koncertu g moll.

V programech České filharmonie je experimentální hudba současnosti dost výjimečným zjevem, a tak hostování dvou velkých postav postmoderny přilákalo ve čtvrtek mnoho diváků.

Orchestr řídil maďarský dirigent a skladatel Peter Eötvös, sólistou jeho koncertu pro bicí a orchestr Speaking Drums byl Rakušan Martin Grubinger, který dílo uvedl v české premiéře.

Nezvyklé už bylo jeho vybavení. Přivezl na pódium sadu různých nástrojů, na které během čtyřvěté skladby vedle výkřiků a recitace dětských absurdních hříček vykouzlil množství zvuků. Dirigent završil úspěch večera Symfonii č. 3. Witolda Lutoslawského, dílem reagujícím v osmdesátých letech na události v Polsku.

Reklama

Výběr článků

Načítám