Až do 17. července lze vidět tři stovky artefaktů (figurín, náčrtů, pracovních deníků, nezveřejněných záběrů) z jeho filmů.

Výstavu pojali organizátoři jako chronologickou a tematickou procházku mezi tvůrcovými zásadními díly. Cronenberga vždy fascinovaly temné záhyby lidské existence a možnosti vývoje člověčího druhu, které filmově zpracovával pomocí žánrů science fiction a hororu.

Na výstavu se vstupuje černým tunelem.

Na výstavu se vstupuje černým tunelem.

FOTO: Jan Šída, Právo

Do expozice je nutné vejít černým trychtýřem s červeným nápisem Cronenberg. Tato vizuální ouvertura je hranicí mezi obyčejným a fantaskním světem.

Některé exponáty sice na první pohled mohou připomínat pouťovou atrakci, ale musíme ocenit jejich vysoce profesionální zpracování.

Z výstavy nazvané Evolution

FOTO: Vít Šimánek, ČTK

Obří vodní stonožka z filmu Nahý oběd rozhodně nevypadá jako z molitanu a Hlavoun ze stejného díla, spící ve skleněné vitríně, působí věrohodně.

Velice zajímavý je kabinet s předměty z filmu Moucha, příběhu, ve kterém se vědec (hraje ho Jeff Goldblum) zabývá teleportací. Kvůli nešťastné náhodě se při experimentu s vlastním tělem začíná měnit v mouchu. Fáze jeho vizuální transformace si můžeme prohlédnout na devíti rozkreslených skicách, finální podobu vědce-mouchy ukazuje kompletní maska hlavy hmyzu v životní velikosti. Definitivní korunu celému estetickému divadlu dává skutečný telepod, který režisér vytvořil podle designu válce svého motocyklu Ducati (ten je také vystaven).

Telepod z filmu Moucha.

Telepod z filmu Moucha

FOTO: Jan Šída, Právo

Během výstavy proběhne 640 projekcí jednadvaceti snímků, přednášky zaměřené na klíčové body jeho děl, víkendové workshopy ukazující výtvarné postupy, kterými lze docílit absolutní věrohodnosti a uvěřitelnosti.