Kniha Kaddiš za nenarozené dítě reflektuje dopad holokaustu. Hlavní hrdina truchlí za dítě, které nedokázal během svého neúspěšného manželství zplodit, protože odmítal přivést potomky do světa, kde se může odehrát taková hrůza, jako byl holokaust.

Přestože je nositel Nobelovy ceny za literaturu Imre Kertész znám svým puntičkářstvím ve vztahu k adaptacím svých děl, byl s představením spokojen:  „Velmi mě těší, že tito mladí lidé skutečně mé knize porozuměli, vytáhli z ní to podstatné a obdivuhodně vše na scéně propojili.”

„Často přemýšlím o tom, jak se dějiny odvíjejí v cyklech a jak my, lidé, neustále opakujeme vlastní chyby. Víme, kam až může vést antisemitismus, protiromské nálady, homofobie či antiintelektualismus. A přesto se to děje. A nejen v Maďarsku! Po celé Evropě, ve Spojených státech, na Blízkém východě, v Číně, tomu prostě nemůžeme uniknout. Pokud lidi odsunete na okraj, uděláte z nich „ty druhé,” něco v lidském duchu tím zahubíte. Právě proto si myslím, že právě tato kniha, právě v tuto dobu, pronesená slovy tohoto člověka, je tak důležitá,” řekla režisérka Barbara Lanciersová  k literární předloze inscenace. Tato členka a choreografka souboru Two-headed Calf byla v letech 2007/08 na stáži v Maďarském divadelním muzeu a ústavu.

„Inscenaci jsem viděl v New Yorku a myslím, že stojí za to seznámit s ní české publikum. Jde o sólové představení na velmi malé ploše. Diváci jsou stísněni kolem herce, který velmi nepatetickým způsobem, ale s velkým vnitřním zaujetím, hraje nehratelný text Imre Kertésze,“ komentuje uvedení ředitel Archy Ondřej Hrab.