O čem je vaše hra, v níž vystupují tři milenecké páry a jedna čivava?

Pokusil jsem se napsat čistou situační komedii, která reflektuje vztahové problémy třicátníků s vtipným nadhledem. Tři milenecké páry si zakoupily pohovku z IKEA a představují si, že na ní prožijí jenom hezké věci. Jenže skutečnost je trpčí jako ostatně sám život. Takže to bude komedie hořká jako fernet. Nicméně mohu zaručit, že se diváci budou bavit.

Jak vybíráte hry pro Metropolitní léto?

Lze to pojmenovat jako srdeční záležitost. Vybíráme hry, které nás nějakým způsobem oslovují – ať už jsou to mé původní hry nebo tituly, které producenta Michala Hrubého zaujaly na West Endu nebo na Broadwayi, anebo text přinese někdo z herců.

Co vás láká na hraní pod širým nebem na Vyšehradě?

Vyšehrad je natolik úžasné místo, že už sám pobyt tam přináší zvláštní zážitek a atmosféru. Letní scéna navíc tvoří útulný prostor, kde se daří navázat kontakt s diváky. Z profesního hlediska je hraní pod širým nebem rizikové, musíte překonávat spoustu překážek, od rušivých hluků až po to, že začínáte hrát za světla, kdežto vy jako režisér potřebujete tmu.

Od září loňského roku hrajete v novém divadle na Václavském náměstí. Jaká byla první sezóna Studia DVA?

Je to malý zázrak, ale zatím máme plno, přestože na Václavském náměstí jsme ve velké konkurenci. Přitom sál se 600 místy je srovnatelný s Divadlem na Vinohradech. Nevím, jestli je to věcí repertoáru, nebo hereckých osobností, jako je Ivana Chýlková, Eva Holubová, Jan Potměšil, Maroš Kramár, Filip Blažek a další, včetně slovenských hvězd v tzv. Slovenských pondělcích, ale zájem diváků je zaplaťpánbůh tak velký, až nás to překvapilo.

Co píšete nového?

Na podzim se chystám napsat one man show pro Boba Klepla. Bude se jmenovat Vysavač a je to milostný příběh stárnoucího uklízeče ve velkém nákupním centru. Bude to opět trochu hořká komedie, protože Bob je herec s velkým tragikomickým potenciálem. Premiéru by měla mít příští léto, ale předtím ji už budeme hrát na zájezdech, aby se tzv. ohrála.