RECENZE: Hentai Corporation se na Aerodrome neztratili

Právo, Jaroslav špulák

První letošní část české zastávky putovního festivalu Aerodrome se na pražském Výstavišti odehrála v úterý večer. Pěti tisícům diváků se představily čtyři skupiny ze Spojených států, vesměs ikony ve svém žánru, a čeští Hentai Corporation. Ti se v zahraniční konkurenci neztratili.

Hentai Corporation odehráli skvělý koncert.

Hentai Corporation, majitelé poměrně čerstvého a veskrze povedeného alba se zapeklitým názvem The Spectre Of Corporatism: Starship Shaped Schnitzels From Planet Breadcrumbs Are Attacking A Giant Tree Monster Who Has A Vagina And Holds Hitler Hostage, nahradili v programu americkou thrashmetalovou legendu Megadeth. Jejich baskytaristovi Ellefsonovi nedávno zemřel bratr, a tak museli evropské turné přerušit.

Česká formace hrála druhá v pořadí a diváky dostala do ráže agresivní směskou rockových stylů s patřičným alternativním aranžováním. Vynikající zpěvák Radek Škarohlíd ovládl éter nezaměnitelným barevným hlasem a pódium divokostí své osobnosti, jeho spoluhráči pak excelovali jako muzikanti. Své skladby plné dynamických zvratů podali s absolutním nasazením, a tak jejich padesátiminutovka uběhla ve skvělé atmosféře a při výtečném výkonu.

Zahajující Powerman 5000 pojili hard rock s industriálním metalem a na tomto instrumentálním základu rozvíjel poměrně chytlavé melodie zpěvák říkající si Spider One. Je to bratr Roba Zombieho, který se představil později. Na rozjezd festivalu předvedli Powerman 5000 sofistikovaný set kapely, která se na scéně pohybuje třiadvacet let a přesně ví, že její síla je v nesmlouvavém zvuku.

Powerman 5000 pražský Aerodrome odstartovali.

Rob Zombie v sobě nezapřel milovníka hororů, které sám tvoří jako filmař. Pódium vyzdobil plachtami s podobenkami několika hororových postav, s kapelou pak servíroval industriální metal a hrubý zpěv, který se místy měnil v deklamaci, aby v obou případech podporoval agresivní zvuk celé formace.

Rob Zombie

Limp Bizkit sice svá nejlepší léta žili na přelomu devadesátých a nultých let, tito průkopníci nu-metalu nicméně těžili ze svých koncertních zkušeností a silných skladeb. V nich zpěvák Fred Durst chvíli zpívá a chvíli rapuje, čímž odhaluje originalitu formace. Na konci setu se vypravil pod pódium mezi diváky, přičemž skončil několik metrů v  kotli a tančil s překvapenými fanoušky divoké pogo.

Limp Bizkit

Avenged Sevenfold jsou velké americké hvězdy. Jejich tvorba spojuje nejlepší rockové vlivy posledních třiceti let, aby ve výsledku nabídla úhledné rockové písničky, skvěle zazpívané M. Shadowsem. Jejich set sice nebyl tolik strhující, právě pro tu přehlídku nepůvodnosti, nicméně pyrotechnické efekty jeho úroveň vrátily na tu, kterou nastolily předchozí kapely.

Avenged Sevenfold

Druhý pražský Aerodrome se uskuteční 8. července na stejném místě. Jeho hlavní hvězdou bude legendární Metallica, která zahraje písničky podle přání českých fanoušků.

Aerodrome