Jedná se o velmi příjemnou desku, na níž po předchozích experimentech našla cestu k přímočarým a sdělným písničkám. V rámci turné šla ještě dál a rozjela se na něj sama jen se svým hlasem, klavírem a občasnými klávesovými nástroji.

Koncert před z větší poloviny zaplněným Kongresovým sálem začal ne úplně šťastnou volbou předskokanů. Folkové duo Trevor Moss & Hannah-Lou jako by zaneslo nad Prahu upřímný vánek dávného Lochotína s tisíckrát omletými harmoniemi, bezchybnými dvojhlasy a hudbou připomínající padesátý odvar Peter, Paul & Mary.

Nejšťastnější nebyla ani pětadvacetiminutová pauza, při níž na jevišti nebylo valně co přestavovat a část diváků slyšitelně rozladila. Následující vystoupení Tori Amos ovšem dalo okamžitě zapomenout na vše nevydařené.

Letos jedenapadesátiletá písničkářka a brilantní klavíristka strhla diváky mnohostranností svého projevu od dívčí křehkosti, odcizené apatie přes vzdor až po ženskou neústupnost. Zahájila písní Parasol z roku 2005 s čistě klavírním doprovodem. Stejně tak to bylo s dalšími písněmi, které obnaženy doslova na kost potvrdily, že jejich síla spočívá v nich samotných, ne v pestrých studiových aranžmá.

Hned třetí skladbu Crucify věnovala Tori Amos pražskému publiku jako vybranou speciálně pro něj. Při pohledu do programu z jiných evropských měst to nebyla tak docela pravda, ale dárek vždycky potěší, zvlášť je-li jím tak dobrá píseň. Zazněla rovněž coververze Lennonovy Imagine.

Ve skladbě Iieee se zpěvačka doprovodila na speciálně přinesené staré elektrofonické varhany a hlavní část koncertu ukončila šlapavou Cornflake Girl s doprovodem předprogramovaných nástrojů. To už rozjařené publikum opustilo sterilní kongresová křesla a tančilo pod pódiem, kde si vynutilo i trojici přídavků. To všechno dokázala běhen devadesáti minut jedna jediná žena, možná ztracená na obrovském jevišti, zato však obklopená mimořádným talentem.

Tori Amos
Kongresové centrum, Praha, 11. června

Celkové hodnocení: 80%