Skupina stála na konci osmdesátých let u kolébky rytmické temné electronic body music. Později ale začala kombinovat zvuk syntezátorů s kytarami a občas - zejména naživo - říz temných agresivních skladeb zdůraznily bubny.

U zrodu Front Line Assembly stál v půlce osmdesátých let zpěvák kanadské industriálně-elektronické kapely Skinny Puppy Bill Leeb. Na prvních albech byl členem skupiny hráč na syntezátory Michael Balch. Vrcholem jejich spolupráce byla deska Gashes, Senses and Crossfire z roku 1989, po kterém Balch odešel a vystřídal ho Rhys Fulber.

S Fulberem FLA natočili nejlepší alba, na nichž byl patrný rychlý vývoj pojetí. Jestliže Caustic Grip tvořily především výrazné vzory tvrdých rytmů, Tactical Neural Impact už bylo zvukově bohatší a následující Millenium obohacovaly thrashmetalové riffy kytar. Stálo tak u kolébky industriálního metalu.

Po vydání alba Hard Wired ale Fulber odešel, aby se soustředil na práci s Fear Factory. Nahradil ho Chris Peterson z jiné vancouverské skupiny Noise Unit, se kterou spolupracoval Leeb i Fulber. S Petersonem se kapela na deskách Implode a Epitaph vrátila k elektronice, ale méně tvrdé.

V roce 2003 se ke skupině vrátil Fulber, ale nakonec FLA pokračovali jako trio i sPetersonem, než se kvůli rozporům rozešli.

V roce 2005 se stali novými členy skupiny vedené dál Leebem Jeremy Inkel, mající na starosti programování, a kytarista Jared Slingerland. S nimi se opět dostal do popředí rytmus a důraz.

S Leebem Inkel už v roce 2005 spolupracoval na desce Noise Unit Voyeur. Letos Noise Unit oznámili, že chystají novou desku.