Oba Donutilové sice spolu hrají také ve Sluhovi dvou pánů v Národním divadle, rovnocenné úlohy ovšem dostali až v brněnském Amadeovi. Miroslav Donutil chtěl při zkouškách sledovat, jak se syn „herecky rodí”. „Ale na to jsem brzy zapomněl, protože on už se zrodil,” uvedl Donutil. Spolupráce otce a syna je podle mladšího z nich výzvou - cílem je to, aby působili na jevišti jako rivalové, bez ohledu na rodinný vztah.

Martin Donutil na jevišti vytváří postavu mladého excentrického génia. „Vystihnout jeho neuvěřitelnou bláznivost a dětskou povahu je pro normálního člověka komplikované. Musel jsem se vracet do dětství a vzpomínat na to, jak jsem se choval, když mi bylo deset, a ještě to přenést na dospělého člověka,” řekl mladší z Donutilů.

Morávek získal souhlas Formana

Autorem úpravy původní hry Petera Shaffera je režisér Vladimír Morávek, jenž získal souhlas Miloše Formana s použitím některých motivů jeho oscarového filmu. Morávek slibuje „oduševnělé přemýšlení o věčnosti” a silné osobnostní herectví. Je prý zvědavý na to, zda si diváky získá spíše Mozart, nebo Salieri, respektive jejich představitelé.

Premiéra brněnského Amadea je v pátek. Hrát se bude na scéně navržené Svatoplukem Sládečkem, plné sněhobílého nábytku, a v kostýmech Sylvy Zimuly Hanákové. V dalších rolích se představí například Robert Mikluš s Janem Kolaříkem, kteří alternují v roli císaře Josefa II., Simona Zmrzlá jako Mozartova manželka Konstance nebo Monika Matoušková jako Salieriho žena Tereza. Na 17. dubna plánuje Husa na provázku ještě premiéru opery Moc Art aneb Amadeus v Brně, kterou na libreto Milana Uhdeho napsal Miloš Štědroň. „kousavý divadelní žert” nabídne alternativní pohled na Mozarta.