Článek
Ožívá v něm brněnský kolorit díky studentovi žurnalistiky Davidovi, který se pro cestu za svou láskou Pavlínou rozhádal s otcem a možná s celým světem. Autor ho zastihuje v situaci, kdy se jeho milá vracívá domů nepravidelně, zcela vyčerpaná, a on netuší, co se děje. Sleduje ji a zjistí, že se přidala k partě, která se oddává larpu – hře na život v jiném prostředí, než je dnešní svět.
V rozpadajícím se „hotelu“ se schází pár mladých mužů a žen, kteří se ve víru fantazie vrhají do bojů mezi zástupci Paktu a Království. Boj s meči a šípy poskytuje nejen Pavle, ale i Ezechielovi, paní Morgain či Elaine pocit naplnění snů o užitečném životě.
Vlastní svět
Pro organizátory romantických bitev takový způsob úniku před společenskou skutečností nabízel v 80. letech minulého století vytvoření světa vlastního. Pomáhala stará vydání Tolkiena, pátrání po legendách rytířů krále Artuše. V devadesátém roce vyšel Pán prstenů, objevilo se Dračí doupě, česká varianta na fantasy hry, a vše dostalo spád.
Gotthard dobře zná společenství larpových her. V prvním desetiletí nového tisíciletí byl jako člen sdružení Court of Moravia jejich účastníkem a sám později vytvořil devět tzv. improvizačních her.
Kniha není ilustrací těchto aktivit. Je to plnokrevný román se silným Davidovým dramatem, jehož význam přesahuje děj, který se v něm odehrává.