Hlavní obsah
Plakáty preventivní kampaně Foto: Policie ČR

Šmátralka tlačenicová, chňapavka batohová. Policie v kampani pojmenovala zlodějíčky

Šmátralka tlačenicová, lehkoživka nákupní či chňapavka batohová – to je nové rozdělení drobných zlodějíčků podle preventivního projektu pražské policie. Chce takto zábavnou formou upozornit na fakt, že kapesní krádeže jsou stále v kurzu.

Plakáty preventivní kampaně Foto: Policie ČR
Šmátralka tlačenicová, chňapavka batohová. Policie v kampani pojmenovala zlodějíčky

„Zatímco u jiných druhů kriminality se pachatelé stále zdokonalují a hledají nové triky a finty, u kapesních krádeží pachatelé většinou nic nového nehledají a zůstávají dlouhodobě u ověřených postupů,“ uvedl preventista kampaně Pozor na ně! Ladislav Beránek.

Plakáty preventivní kampaně

Foto: Policie ČR

Na deseti plakátech jsou podle něj znázorněny negativní stereotypy chování lidí, kteří jimi k sobě poutají pozornost různých chmatáků. Kampaň na obrázcích ukazuje také riziková místa, postupy zlodějů a radí s prevencí. Policisté také jednotlivým druhům vymysleli i „latinské” názvy.

Plakáty preventivní kampaně

Foto: Policie ČR

Například šmátralka tlačenicová s latinským názvem Smatrus grupus se vyskytuje v tlačenicích, kde se natlačí na oběť a ze zadní kapsy jí sebere peněženku. Loví podle policie ve skupinách a zaměřuje se především na muže. Lehkoživka nákupní (Parazitus shopus) se vyskytuje v prodejnách a obchodech a využívá nepozornosti nakupujících.

Plakáty preventivní kampaně

Foto: Policie ČR

„Plakáty a vizuály se postupně objeví v policejních služebnách, v prostorách pražského magistrátu, v dopravních prostředcích a podobně,“ uzavřel Beránek.

Plakáty preventivní kampaně

Foto: Policie ČR

Anketa
Okradl vás někdy kapesní zloděj?
ano
52.5 %
ne
47.5 %
Celkem hlasovalo 360 čtenářů.
yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků