Hlavní obsah

Otazníky kolem vybuchlé cisterny s tahačem z D1

PRAHA

Kolem explodující cisterny na dálnici D1 je i po čtyřiadvaceti hodinách po nehodě mnoho otazníků. Ani policie totiž není schopna zatím přesně říci, komu obří souprava vlastně patřila.

Foto: Jan Řehounek

Kovanice slaví 750 let

Článek

Podle informací Práva šlo o tahač s cisternovým přívěsem, přičemž každá z těchto částí měla jiného vlastníka. Tahač, za jehož volantem seděl devatenáctiletý mladík, patří údajně firmě MKM Čáslav. Majitelem havarované cisterny má být společnost Les Valmet z vesničky Gruna u Moravské Třebové.

Mluvčí jihlavské policie Jaroslava Slavíková po přímém dotazu Práva připustila, že policie takový údaj má k dispozici také.

Policejní komisařka, která vede vyšetřování a nepřála si být jmenována, Právu řekla: "Není v našich silách v této chvíli prověřovat tyto okolnosti. Rozhodně se tím ale zabývat budeme."

V Čáslavi však podle živnostenského úřadu žádná taková firma neexistuje. "Jediná firma MKM, která tu v minulosti působila, dnes sídlí v Praze 2. Jiná v Čáslavi neexistuje" sdělila Právu pracovnice úřadu Jitka Bártová. Uvedená firma v Praze 2 skutečně sídlí, jak ale Právo zjistilo, nemá s provozováním dopravy nic společného. "Zabýváme se instalatérstvím," konstatovala jedna z pracovnic.

Sdružení Česmad Bohemia má ve své databázi tři tisíce českých dopravců. Jak ale Právu včera sdělilo, firmu MKM v databázi nenalezlo. Členy sdružení jsou ovšem firmy, provozující mezinárodní kamionovou a autobusovou silniční dopravu.

Majitelem havarované cisterny byla podle zdrojů společnost Les Valmet z vesničky Gruna u Moravské Třebové. Podle obchodního rejstříku se firma zabývá především těžbou dřeva, zajišťuje ale také speciální autodopravu. Jejího jednatele Pavla Dirbáka se nepodařilo Právu v pátek v sídle firmy zastihnout, podle sousedů spěšně odjížděl už v noci ze čtvrtka na pátek.

Někteří hasiči na místě havárie naznačili, že v označení cisterny mohly být nedostatky. Podle nich se prý našel pouze štítek s kódem, oznamujícím přepravu trimethylpentenu, což neodpovídalo skutečnosti. Ve velkém žáru ale odletovaly součásti taveného vozu do okolí, takže stejně jako tento štítek se teoreticky mohlo najít i správné označení.

Havarovaná cisterna přepravovala náklad pro společnost s ručením omezeným z Chotěboře, která byla založena před osmi lety za účelem nakládání s palivy a mazivy. Zabývá se jejich nákupem, prodejem a skladováním, provozováním čerpacích stanic a silniční motorovou dopravou.

Její zaměstnanci i vedení kategoricky odmítli k čtvrteční havárii na dálnici cokoli říci: "Nezlobte se, nebudu o tom mluvit," opakovala chvějícím se hlasem jedna z nich, zatímco muž na dotaz, odkud cisterna jela a kam směřovala, tvrdě odpověděl: "Nerozumíte česky? Nebudeme se k ničemu vyjadřovat, případ je v šetření."

Reklama

Související články

Dálnice D1 je opět průjezdná

Hlavní dopravní teplna dálnice D1 je po havárii cisterny od pátku odpoledne průjezdná v obou směrech. Směrem na Prahu je však na 121,5 km kvůli poškození...

Výběr článků

Načítám