Hlavní obsah
Ilustrační snímek Foto: Profimedia.cz

Mladík z Litoměřic vyluxoval protivníkovi účet v on-line hře, hrozí mu dva roky vězení

Varování, že krást se nemá, platí i pro virtuální světy počítačových on-line her. Přesvědčil se o tom v předchozích týdnech mladík z Litoměřic, kterého policisté obvinili z krádeže vybavení a také finančních prostředků jinému hráči v rámci internetové hry Metin2. Podezřelému hrozí až dva roky vězení za neoprávněný přístup k počítačovému systému.

Ilustrační snímek Foto: Profimedia.cz
Mladík z Litoměřic vyluxoval protivníkovi účet v on-line hře, hrozí mu dva roky vězení

Devatenáctiletý hráč z Litoměřic se podle policie naboural do herního účtu jednadvacetiletého mladíka v Českém Krumlově. Ve hře Metin2 se obchoduje s virtuálními penězi zvanými yang, kterých poškozenému zmizelo deset miliónů. „Z účtu sebral i herní výbavu, reálně zakoupenou za více jak 2 000 korun,“ uvedl mluvčí jihočeské policie Jiří Matzner.

Obviněný podle kriminalistů nejdřív vytvořil podvodnou phishingovou stránku pro internetový odkaz hry Metin2. „Pomocí této lsti získal přístupové údaje a hesla,“ upřesnil mluvčí.

Případem se zabývají krajští kriminalisté z oddělení infomační kriminality. „Možná to celé zní jako špatná videohra, ale mladík je stíhán pro trestný čin neoprávněný přístup k počítačovému systému a nosiči informací,“ dodal Matzner s tím, že v případě, že dojde na soud, hrozí mladíkovi až dvouleté vězení.

PHISHING („rybaření, házení udic“)
Podvodná metoda, usilující o zcizování digitální identity uživatele, jeho přihlašovacích jmen, hesel, čísel bankovních karet a účtu apod. za účelem jejich následného zneužití (výběr hotovosti z konta, neoprávněný přístup k datům atd.).
Vytvoření podvodné zprávy, šířené většinou elektronickou poštou, jež se snaží zmíněné údaje z uživatele vylákat. Zprávy mohou být maskovány tak, aby co nejvíce imitovaly důvěryhodného odesílatele. Může jít například o padělaný dotaz banky, jejíchž služeb uživatel využívá, se žádostí o zaslání čísla účtu a PIN pro kontrolu (použití dialogového okna, předstírajícího, že je oknem banky – tzv. spoofing).
Tímto způsobem se snaží přistupující osoby přesvědčit, že jsou na známé adrese, jejímuž zabezpečení důvěřují (stránky elektronických obchodů atd.). Tak bývají rovněž velice často zcizována například čísla kreditních karet a jejich PIN.
(Zdroj: Výkladový slovník kybernetické bezpečnosti)
yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků