Hlavní obsah

Dalíkova firma nevysoudila na státu za kauzu Kořistka ani korunu

Firma New Deal Communications lobbisty Marka Dalíka nedostane od státu ani korunu z částky 5,2 miliónu, kterou požadovala za újmu, kterou měla utrpět v kauze Kořistka. Ve čtvrtek o tom pravomocně rozhodl pražský městský soud, který definitivně zamítl žalobu na náhradu škody.

Dalíkova firma nevysoudila na státu za kauzu Kořistka ani korunu

Právu to řekl mluvčí městského soudu Petr Kulawiak s tím, že neúspěšný žalobce už může podat pouze mimořádné opravné prostředky, tedy dovolání či ústavní stížnost.

Společnost, v níž je Dalík předsedou představenstva, zažalovala v srpnu 2006 dvě ministerstva - spravedlnosti a vnitra. To první proto, že byl Dalík údajně nezákonně obviněn a dokonce ve vazbě kvůli domnělému pokusu uplatit někdejšího poslance Unie svobody Zdeňka Kořistku. A přestože jeho stíhání nakonec žalobce zastavil, přišla prý Dalíkova firma o klienty.

Vnitro bylo zase podle žaloby odpovědným za to, že se v médiích ještě před obviněním Dalíka objevily informace o tom, že má policie proti tomuto blízkému spolupracovníkovi premiéra Mirka Topolánka (ODS) důkazy o údajné korupci. V jednom článku tehdy novináři citovali anonymní zdroj z policejního prezidia, v dalších dvou státního zástupce.

Jenže jak podle Obvodního soudu pro Prahu 2, který žalobu Dalíkovy společnosti zamítl už loni, tak podle toho městského nikdo ze státních orgánů neporušil zákon a tím tedy firmě nemohla vzniknout škoda, uvedl Kulawiak.

Dalík měl ministerstva žalovat jako fyzická osoba

Neúspěch žaloby podle něj tkví také v tom, že stát zažalovala a finanční satisfakci požadovala Dalíkova firma, jenže rozhodnutí o trestním stíhání policie vydala vůči Dalíkovi jako fyzické osobě.

"Podle judikatury se to musí vztahovat k té osobě, která chce náhradu škody, a tady věc žalovala společnost, kde on (Dalík) sice figuruje, ale není to už jen samotný Dalík,“ podotkl Kulawiak.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků