Soudce Jaromír Pšenica jednání odročil na 4. září, kdy začnou závěrečné řeči. Vzhledem ke složitosti případu a počtu advokátů se předpokládá, že potrvají několik dní. Potom by měl padnout rozsudek. Ovšem již nyní je jasné, že nepůjde o konečný verdikt a případem se bude muset znovu zabývat Vrchní soud v Olomouci, protože obžalovaní trvají na své nevině a v případě odsouzení se odvolají. Stejně učiní i státní zástupce, který je nadále přesvědčen o správnosti obžaloby.

Soudce dokazování ukončil i přesto, že advokáti navrhovali doplnění znaleckých posudků, aby se vyjasnily rozpory mezi nimi. Advokát Radek Ondruš, který zastupuje stavební firmu Bögl & Krýsl, požadoval dokonce vypracování revizního znaleckého posudku. „Tři posudky jsou zcela odlišné. Vyjasnit tyto rozpory může jedině revizní znalecký posudek,“ řekl s tím, že firma si posudek nechá vypracovat sama a použije ho v odvolacím řízení, protože ho považuje za nezbytný.

Lokomotiva zaklesnutá mezi vagóny.

Lokomotiva zaklesnutá mezi vagóny při nehodě před devíti lety.

FOTO: Pavel Karban, Právo

O tom, že další posudky by již do případu, který se v první instanci projednává od roku 2009, nepřinesly nic nového, hovořil soudce i před zahájením poslední části hlavního líčení. Zde byl soudu předložen posudek znalce z Dopravní fakulty Jana Pernera Univerzity Pardubice Vladimíra Doležela a jeho kolegů. Soud jej vyslýchal v úterý i ve středu. [celá zpráva]

Nehoda se stala 8. srpna 2008, kdy probíhala rekonstrukce silničního mostu nad koridorem mezi Ostravou a Studénkou. Ve chvíli, kdy se k místu blížil mezinárodní rychlík Comenius, se mostní těleso zřítilo. Na místě zahynuly čtyři ženy a dva muži, dva zranění zemřeli později. Zraněno bylo celkem 95 pasažérů, škoda přesáhla 177 miliónů korun.

Podle obžaloby byla příčinou tragické nehody souhra mnoha zanedbání a nedostatků. Obžalováni jsou vedoucí pracovníci generálního dodavatele stavby, společnosti ODS – Dopravní stavby Ostrava (dnes Eurovia), pět zaměstnanců firmy Bögl & Krýsl, která byla subdodavatelem, dále pracovník Správy silnic Moravskoslezského kraje, který měl na stavbu dohlížet, a podnikatel pracující pro subdodavatele.