Ve čtvrtek vypovídal Steinert i svědci z parníku, který mladík před srážkou na skútru objížděl. Steinert prý viděl pramici za zádí parníku až na poslední chvíli. „Byl to mžik. Pouze jsem ubral plyn a pak došlo ke srážce,“ popisoval tragédii Steinert.

Skútr do pramice narazil kolmo, přímo v místě, kde seděla dívka.

Obžalovaný dále uvedl, že se snažil pomoci i dívce, když ji tahal z vody. „Chodím k psychiatrovi. Nemohu spát, stále musím myslet na to, jak bych mohl srážce zabránit, ale podle mě se nedalo nic dělat,“ konstatoval Steinert.

Jsem přesvědčený, že zazmatkovalsvědek srážky

Prý jel rychlostí maximálně čtyřicet kilometrů v hodině. Jeho výpověď víceméně potvrzoval i spolujezdec Tomáš Vladyka. „Jezdil opravdu hodně opatrně. Pramice se před námi objevila v setině sekundy,“ vypověděl Vladyka.

Christoph Steinert před Okresním soudem v Písku.

Christoph Steinert před Okresním soudem v Písku.

FOTO: Pavel Orhoz, Právo

Naopak podle výpovědí lidí, kteří byli v době srážky na parníku, i podle přítele dívky z pramice musel jet skútr rychleji, kolem šedesáti kilometrů v hodině. „Myslím, že jel tak šedesát, a podle mě si chtěl skočit,“ konstatoval ve své výpovědi kapitán parníku Zvíkov Jaroslav Antropius.

Skáčou na vlnách

Narážel tím na zvyk některých řidičů skútrů, kteří skáčou přes vlny za parníkem. Zmínil také, že když řidič skútru dá ruku z plynu, nemůže zatáčet.

Podle mladíka, který jel s dívkou na pramici, mohl Steinert srážce zabránit. „Jsem přesvědčený, že zazmatkoval,“ prohlásil mladík.

Také podle státního zástupce Zbyňka Polívky se mohl Steinert při dodržení pravidel plavby střetu vyhnout.

Skútr si policisté odvezli

Skútr, který srazil dívku.

FOTO: Policie ČR

Na českých vodách sice smějí skútry jet neomezenou rychlostí, ale nesmějí přitom nikoho ohrozit nebo omezit. Steinert jezdí na skútru přes deset let. Poslední dva roky vyjížděl na Orlík se strojem, se kterým pak havaroval. Při řízení měl vestu a po nehodě nenadýchal žádný alkohol.

Červencová nehoda na Orlíku rozpoutala diskusi o bezpečnosti na vodních plochách v České republice.

Kvůli ochraně plavců ve vodních nádržích Orlík a Slapy následně vzniklo celkem 16 ploch vymezených pro koupání. Do nich nesmí motorová plavidla a navíc se mohou i v okolí těchto míst pohybovat maximálně desetikilometrovou rychlostí.