Podivné pedagogické metody, které podle znalců zanechaly na dětech vážné následky, praktikovala učitelka od roku 2012 do února 2013. „Při vyučování psychicky týrala žáky tím, že opakovaně ve více případech křičela, čímž v nich vzbuzovala pocity ohrožení, ponižovala je tím, že je urážela výroky jako 'blbec, hajzlík, hlupák' a nutila je opakovat 'jsem blb, jsem blb', když něco neuměli,“ stojí ve verdiktu soudu.

Jedno z dětí se po takové výuce začalo sebepoškozovat tak, že si vytrhávalo vlasy, další hoch začal trpět bolestmi hlavy, břicha a obával se křiku a zesměšňování, třetí spolužák pak trpěl pocity ohrožení a sníženého sebevědomí. Učitelka se ve svém dovolání bránila, že prý podle závěru znalců nevybočovala z chování jiných učitelů na prvních stupních základních škol.

Měla slabší třídu

„Zdůraznila, že jejím jediným úmyslem bylo naučit žáky požadovanou látku,“ snažil se NS přesvědčit o dobrých úmyslech NS učitelčin advokát.

Na takovou argumentaci ale senát v čele s Danuší Novotnou neslyšel. „Stálý tlak obviněné na tyto děti trvající po delší dobu u nich vedl ke změnám chování. Toto jednání obviněné nemůže být omluveno tím, že měla, jak tvrdí, tzv. slabší třídu, že s žáky měla problémy už předchozí učitelka, případně že oni tři konkrétní žáci měli psychické potíže již dříve. Její povinností bylo tyto případné psychické problémy neprohlubovat, k žákům přistupovat citlivě a zejména zachovávat potřebnou důstojnost v jednání s nimi,“ upozornili soudci.

Okresní soud v Nymburce učitelku loni nejprve potrestal dvěma roky vězení s podmíněným odkladem na tři roky. Krajský soud v Praze v únoru verdikt zmírnil na půl roku s roční podmínkou.