Vlak Leo Expressu, který směřoval z Prahy do Starého města u Uherského Hradiště, jel rychlostí 130 kilometrů za hodinu, když si strojvedoucí kolem půl jedenácté dopoledne asi 700 metrů před choceňským přejezdem všiml kamiónu, který zůstal stát na trati.

Muž pohotově použil rychlobrzdu a svůj stroj zastavil 200 metrů před přejezdem. Posléze se obrátil na řízení provozu, aby zastavilo i protější vlak.

Podle policie byl provoz zastaven asi na 20 minut, kamión vyprostil sám řidič.

„Prozatím mám takové informace, že řidič kamiónu si před vjetím na přejezd špatně přifoukl měchy, které se používají, aby nákladní auta mohla přejet vyvýšený násyp na přejezdech. Proto tam následně uvízl,“ řekla Novinkám mluvčí policie Lenka Vilímková s tím, že to není oficiální závěr vyšetřování.

Škoda vznikla na železničním přejezdu, ale přesná suma zatím vyčíslena nebyla. Dechová zkouška u řidiče byla negativní.

Dopravce volá po koncepčním řešení

„Bylo to o fous. Strojvedoucí zabránil díky okamžité reakci opakování loňské nehody u Studénky,“ řekl k události provozní ředitel Leo Expressu Michal Miklenda.

Firma volá po koncepčním řešení otázky přejezdů na vytížených koridorových tratích.

„Strojvedoucího samozřejmě odměníme. Největší odměnou pro cestující však bude, pokud to konečně bude impulzem k řešení,“ doplnil generální ředitel Leo Expressu Peter Köhler.