Bittó u soudu přiznal, že řídil pod vlivem alkoholu. Odpovědnost za nehodu ale odmítl.

Pokud jej soud uzná vinným, hrozí podnikateli až osmileté vězení. Podle státního zástupce Rudolfa Mlýnka dechová i krevní zkouška prokázaly u obžalovaného po nehodě přes dvě promile alkoholu.

Podle Mlýnka měl Bittó po půlnoci zapnutá jen potkávací světla, cesta byla mokrá, místy namrzlá. Podle obžaloby nebyl muž schopen sledovat situaci v silničním provozu, navíc jel podstatně rychleji, než je povolených 90 kilometrů za hodinu. Řidič nezaregistroval před ním jedoucí Fiat a zezadu ho naboural.

Auto vylétlo z vozovky do pole, přetočilo se přes střechu a zůstalo stát. Jeho nepřipoutaný šofér z vozu vypadl. Utrpěl mnohočetná zranění, kterým na místě podlehl. Podle znalce by nehodu pravděpodobně nepřežil, ani kdyby byl připoután. Řidič mercedesu nebyl při nehodě zraněn, k čemuž přispěl i aktivovaný airbag.

Fiat jsem vůbec neviděl.Obžalovaný

Státní zástupce muže viní z ohrožení pod vlivem návykové látky a usmrcení z nedbalosti. Podnikatel přiznal, že před jízdou pil pivo. Řešil si tím prý své problémy. Uvedl, "že se cítil dobře a že myslel, že ten kousek dojede". Povolenou rychlost prý nepřekročil. Vinu za nehodu svaloval na poškozeného.

"Fiat jsem vůbec neviděl," líčil Bittó. Podle něj nebyl Fiat osvětlený a z ničeho nic se rozjel od krajnice bez signalizace směrovkami. Znalec z oboru dopravy Jaroslav Sedlák ale uvedl, že v okamžiku střetu byl Fiat plně zařazen v pravém jízdním pruhu a měl minimálně rozsvícena obrysová světla.

Bittó podle něj jel rychlostí přes 120 kilometrů v hodině, bezpečná by podle znalce za tmy a zimního sychravého počasí byla zhruba o 40 kilometrů nižší.

Hlavní líčení bude pokračovat výslechem svědků v listopadu. Rozsudek však zřejmě nepadne. Obhajoba mimo jiné navrhuje vyšetřovací pokus na místě nehody a za podobných podmínek, za jakých se skutečně stala.