Hlavní obsah

V callcentru O2 vypukla válka barev

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

FOTOREPORTÁŽ: Byl to fofr a doposud ještě zcela neustal. Po vyhlášení neomezených tarifů FREE mobilního operátora O2 odbavilo na 1 500 jeho zaměstnanců na callcentrech v Brně, Ostravě a Ústí nad Labem za měsíc téměř 1,2 milionu hovorů.

callcentrum Telefónica O2

Článek

Na velký zájem o neomezené tarify FREE zareagovali přitom operátoři callcenter nadšeně - do práce chodí oblékaní jako hippies, pomalovávají zdi interiérů budov, navzájem se hecují různými soutěžemi o sladkosti, drobné předměty denní potřeby nebo výměny pracovních směn. V Ústí nad Labem, kde se ve dvou směnách střídá na 100 operátorů, vymysleli například Válku barev.

Jádrem callcentra Telefóniky je v Ústí nad Labem velká místnost, ve které vyřizují příchozí hovory. Sem se dovoláte, pokud jste zákazníkem O2 a na telefonu zvolíte při kontaktování zákaznické linky číslo „3“. Tedy ve chvíli, kdy se chcete aktivovat novou službu nebo poradit s jejím výběrem.

Operátoři jsou většinou proškolení středoškoláci nebo i vysokoškoláci. Při běžném provozu tu odbaví kolem 1,5 tisíc příchozích telefonátů denně. Při oznámení tarifů FREE to bylo až dvakrát tolik. Na jednoho operátora tak připadalo až 80 hovorů denně.

Kromě přijímání hovorů zvenčí nabízí lidé z callcentra služby mobilního operátora i tak, že sami zákazníkům telefonují. Tomu se říká „outbound“ volání.

K relaxaci při neustálém mluvení, vysvětlování a řešení přání zákazníků po telefonu využívají operátoři různé soutěže, které si většinou sami vymýšlejí i připravují. K nim patří i Válka barev. Týmy se v ní utkávají v počtu prodaných služeb klientům za určité časové období.

Členové týmů ve Válce barev se odlišují barvou balónků i barvou oblečení. Je na každém, aby si zvolil, jaké chce. Smyslem ale je se při tom hlavně dobře pobavit a odreagovat.

Za každou prodanou službu si operátor může vzít nafouknutý balónek v barvě soupeřícího týmu a prasknout ho. Vítězí tým, kterému na konci zbude nejvíce balonků.

Vítězný tým se stává „královským týmem“ a rozebírá si připravenou odměnu. Týmy se mezi sebou hecují například i tak, že nejméně úspěšný tým z předchozího dne skládá pro nejúspěšnější tým básničku nebo písničku. Tu pak musí i interpretovat.

Kromě vyhlašovaných soutěží mohou operátoři v průběhu pracovní směny relaxovat i v O2 zóně, kde mají k dispozici stolní hokej, fotbálek, televizi, poslech hudby nebo připojení k internetu pro řešení soukromých záležitostí.

Různé vtipné doplňky nosí řada operátorů na sobě i mimo soutěžení a pobyt v relaxační zóně. Pomáhá jim to zůstat při výkonu náročné práce v dobré psychické kondici. Také díky péči o zaměstnance se Telefónica stala TOP Zaměstnavatelem roku 2013.

Společnou snahou všech operátorů je, aby na druhé straně telefonu byl vždy pokud možno spokojený zákazník, a sami přitom zůstali v dobré psychické pohodě.

Výběr článků

Načítám