Hlavní obsah
Úvodní fotka

Stále se dovážejí nekvalitní ojetiny

Vybrat si dobré ojeté auto je složitý problém. V Česku se ojetiny masivně stáčejí, se servisováním si mnoho motoristů neláme hlavu a auta jezdí po nekvalitních silnicích, které je ničí. A čeští bazaristé nemají zrovna pověst Mirků Dušínů, kteří vás na všechny problémy upozorní.

Úvodní fotka
Stále se dovážejí nekvalitní ojetiny

Co se tedy poohlédnout po autu dovezeném z Německa, nebo z jiné země západní Evropy? Zní to logicky, ale překvapivě dovážené ojetiny přinášejí více problému, než ty české.

Hlavní problém je, že do ČR se nedovážejí jen auta po německých důchodcích, ale většinou vysloužilá auta z firemních vozových parků. Ty mají většinou najeto 200 až 300 tisíc kilometrů, což je pro českého zákazníka příliš. Proto se hromadně stáčejí o 100 až 150 tisíc kilometrů a vyrábějí se tak žádané ojetiny se západoevropským, nejlépe německým původem. Pokud ovšem auto vůbec pochází z té země, kterou uvádí prodejce. Společnost Cebia zjistila, že třetina vozidel ve skutečnosti pochází z jiné země, než uvádí prodejce v inzerci. Nadpoloviční většina vozidel má deklarovaný původ v Německu, ale reálně pochází ze zemí jižní Evropy, nebo dokonce z jihovýchodní Evropy. Dokladem vysoké míry stáčení dovážených ojetin je výsledek prověření vzorku ojetin dovezených z Dánska. Cebia zjistila, že přes 60 % z nich mělo při prodeji v ČR stočený tachometr. Průměrně byly vozy stočeny o 82 tisíc kilometrů, rekordně o 192 tisíc kilometrů. Vozidlo s takto stočeným tachometrem je pak zhruba o 50 až 100 tisíc korun dražší.

I přes tyto skutečnosti faktem je, že v letošním roce pokračuje růst počtu dovážených ojetých vozidel ze zahraničí, který začal na počátku roku 2015. Od roku 2014 do letoška stoupl dovoz ojetin o 40 procent. Alarmující je, že se dovážejí stále starší ojetiny. Podíl vozidel starších 10 let letos přesahuje 54 procent.

Nezapomínejte nicméně, že uvedená čísla jsou jen statistika a neplatí absolutně. Dovezená ojetina nemusí být vždy špatná a naopak nikdo vám nezaručí, že ojetina s českým rodokmenem bude v pořádku. Ale pravděpodobnost výskytu problémů s dovozeným autem, je vyšší. Nejlépe uděláte, když si o ojetém autě zjistíte maximum informací a prověříte si je. Základem je získat VIN (identifikační číslo vozidla), které zadáte do systému AUTOTRACER na www.zkontrolujsiauto.cz. Ten vám online ukáže, zda jsou v systému k dispozici nějaké údaje z historie vozidla a kolik jich je. Teprve pak se rozhodnete, zda si informace koupíte a na jejich základě si dané auto vyberete.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Výběr článků