Hlavní obsah

Pneumatiky TOMKET byly úspěšně hodnoceny v nezávislém testu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Venkovní teploty nezadržitelně míří vzhůru, a tak nastává každoroční výměna pneumatik. Část motoristů řešící nákup nové sady letních pneumatik si jako vždy láme hlavu, jak nejlépe vybrat.

Foto: Tomket

Úvodní foto

Článek

Překvapivou a jasnou odpovědí na jejich otázky může být nezávislý test. Stojí za ním nezávislá testovací organizace, která pomáhá s vývojem aut, pneumatik a dalších komponentů prakticky všem významným firmám v oboru.

Ta srovnala letní pneumatiky v rozměrech 205/55 R16 a 225/45 R17 a testovány byly i pneu relativně nové české značky Tomket.

Během testu na suchu byla měřena brzdná dráha z rychlosti 100 km/h na nulu, za mokra pak z 80 km/h na nulu. Jízdy byly zopakovány několikrát, aby bylo dosaženo pěti co nejvyrovnanějších výsledků. Jejich zprůměrování pak stojí za finálním hodnocením daného obutí.

 Výsledky testu pneumatik o velikosti 16 palců

Pneu Tomket Sport byla porovnávána s Michelin Energy Saver, Kleber Dynaxer HP3 a Barum Bravuris 3HM. Na suchu česká novinka potřebovala na úplné zastavení ze stovky 37,7 metru. Kleber (37,1m) a Barum (36,9m) na tom byly o chlup lépe, Michelin však se 35,1metrovou vzdáleností vítězí.

V případě mokra navíc Tomket překvapivě získal stříbrné místo. Sklonit se musel pouze před Michelinem, Kleber však zaostal o rovný metr. Michelin (26,9m), Tomket (27,2m), Kleber (28,2m), Barum (27,6m).

Celkové výsledky testu 16" pneu na suchu i mokru

Foto: Tomket

Celkové výsledky testu 16palcového pneu na suchu i mokru

Pokud si chcete kvality jednotlivých typů dát do kontextu s cenami, pak dodejme, že Tomket je jeden z nejlevnějších.

Výsledky testu pneumatik o velikosti 17 palců

Tomket Sport 3 byl poměřován s Michelin Primacy 3 a Kleber Dynaxer HP3. Pneu české značky si ve větším rozměru vedly lépe než šestnáctipalcové obutí, za sucha i za mokra skončila vždy na druhém místě za Michelinem. Tomket v brzdění na mokru skončil jen o deset centimetrů za prvním Michelinem. Kleber zaostal o 3 metry. Michelin (26,5m), Tomket (26,6m), Kleber (29,6m).

V brždění na suchu Michelin (33,5m), Tomket (35,2m), Kleber (36,4m). Pochopitelně, brzdění je jen jednou z mnoha disciplín, ve které musí pneumatiky při jízdě obstát, nejlevnější Tomkety si ale v tomto srovnání vedly překvapivě dobře a zejména ve větším rozměru se zdají být dobrou koupí v poměru výkon/cena.

Celkové výsledky testu 17" pneu na suchu i mokru

Foto: Tomket

Celkové výsledky testu 17palcového pneu na suchu i mokru

Detailní test a více informací o pneumatikách TOMKET naleznete na  www.NejlevnejsiPNEU.cz.

Výběr článků

Načítám