Hlavní obsah
Subaru Forester Foto: SUBARU CR, s.r.o.

Ještě více SUV, ještě více schopností off-road. Subaru Forester je od roku 2005 je to nejprodávanějším modelem Subaru v Evropě. V ČR jich jezdí skoro 5 500. Jak plynul čas Forester pomalu rostl a ze zvýšeného malého kombi je dnes plnohodnotné SUV, ve své 4. generaci opět trochu větší a působící poctivým dojmem. Například zavazadlový prostor vyrostl o citelných 55l, na finálních 505l. Designem předních partií nezapře nový Forester podobu s menším XV a dále tak rozvíjí motivy nového směru vyjádřeného heslem Confidence in Motion.

Subaru Forester Foto: SUBARU CR, s.r.o.
Nový Forester 2013 – koncert pro 4 kola

Velký krok udělal Forester v interiéru. Je sice stále „subarácky“  jednoduchý a přehledný, ale použité materiály a ztvárnění je lepší než bývalo.  Společně s nárůstem velikosti auta, samozřejmě narostl i prostor pro cestující, vůbec poprvé se ve výbavě objevuje elektrické ovládání pátých dveří a pro jízdu v terénu důležité tlačítko X-Mode, které pro jízdu mimo silnice upravuje fungování jednotlivých systémů Forestera  a ten pak v terénu zvládne až neuvěřitelně hodně.

Nabídku motoru tvoří tři 4válcové boxery. Základem je velice povedený atmosférický zážehový čtyřválec s výkonem 150 koní. Velká poptávka bude určitě také po 2,0D s parametry 147 koní a 350 Nm, vrcholem nabídky je vylepšený zážehový dvoulitr s turbem o výkonu 240 koní, vedle 6stupňové přímo řazené převodovky je pro zážehové verze je v nabídce i výborná bezestupňová převodovka Lineartronic, samozřejmostí je symetricky uspořádaný stálý pohon všech kol  tak jsou ale jednotlivé motorizace ve srovnání s konkurencí střídmé  a mnohdy spotřeba konkuruje vozům s pohonem pouze jedné nápravy.

Forester na podvozku výrazně přitvrdil, minulá generace byla hodně měkká, tohle pojetí se vrací zpátky k kořenům a dost připomíná menší XV. Nakonec  co Forester se světlou výškou 220 mm, které  mu mnoho SUV může tiše závidět, dokáže na silnici je obdivuhodné.  Náklony v zatáčkách jsou minimální, pevné držení se stálým pohonem všech kol dávají řidiči velkou jistotu i při velice svižné jízdě  na zrádném povrchu. Výborné je také odhlučnění motoru a izolace podvozku, do kabiny se nepřenáší žádné rázy ani hluk a pak vás překvapí ještě jedna věc,  lehkost, s jakou se Forester pohybuje a to nejen silnému motoru, ale také díky nízkým pasivním odporům.

Základní verze Foresteru s atmosférickým dvoulitrem s výbavou Active startuje na ceně 679 000,- . Diesel ve stejné výbavě začíná na 789 000,- a turbo verze 2,0XT je až od výbavy Comfort vždy s převodovkou Lineartronic a začíná na částce 989 000,-. Forester je zase o kus dospělejší ,  lepší, šetrnější a přitom stále Subaru se vším, co k němu patří.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků