Hlavní obsah

Cebia odhalila během dvou týdnů zatajené havárie za 231 milionů korun

Novinky, Cebia

Na trhu ojetin se nyní odehrávají tisíce podvodů týdně za desítky milionů korun.

Odhalit zatajené havárie za více než 230 milionů korun se podařilo díky novým datům ze systému pro prověření historie vozů AUTOTRACER

Článek

Prověřovat minulost ojetého auta před jeho koupí se ukazuje stále jako větší nezbytnost. Už na jaře odborníci předpovídali, že se počet podvodů na trhu ojetin kvůli menšímu odbytu letos výrazně zvýší. A jak se ukazuje, případů, kdy se podvodníci snaží okrást zákazníka, jsou nyní týdně i tisíce! V letošním září se za pouhé dva týdny podařilo Cebii odhalit 2443 havárií v celkové hodnotě za 231 milionů korun! Konkrétně šlo o 269 totálních havárií za 68 milionů korun a k tomu ještě dalších 2174 poškození za 163 milionů korun.

Havárie a poškození se zatajují u aut dovezených ze zahraničí i u aut s českým původem

A to se jednalo jen o zatajené havárie u aut dovezených ze zahraničí, které si prověřili zákazníci Cebia. „Ve skutečnosti je podvodů mnohem více. Havárie a poškození se zatajují i u aut s českým původem, třetina všech ojetých aut má stočený tachometr, u pětiny dovezených aut se falšuje země původu a mohl bych pokračovat. Navíc daleka ne každé auto si lidé prověřují, většina se stále spoléhá na informace od prodejce,“ vysvětluje Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia, která pomáhá motoristům bojovat proti podvodným praktikám už téměř 30 let, a dodává, že i přesto je v Česku možné koupit kvalitní ojetý vůz, a to i ve velkých autobazarech, kterých se řada lidí obává.

73 MILIONŮ KČ. „Účet“, který si podvodníci připravili na důvěřivce

AUTOTRACER je největší databází informací o ojetých vozidlech ve střední Evropě. Obsahuje více než miliardu záznamů!

Odhalit zatajené havárie za více než 230 milionů korun se lidem podařilo díky novým datům, kterými Cebia obohatila systém pro prověření historie vozů AUTOTRACER, jež provozuje na www.zkontrolujsiauto.cz. V září do něj totiž přibylo 195 milionů záznamů k ojetým autům dovezeným ze zahraničí, a to zejména z Německa. Nová data se vztahují k najetým kilometrům a haváriím, a zahrnují také totální škody, a to až 10 let zpětně. „Kdyby si ti lidé vozy neprověřili a koupili, mohli by dohromady zbytečně zaplatit odhadem zhruba 73 milionů korun, a to je spíše nižší odhad,“ upozorňuje Martin Pajer s tím, že samotný fakt, že je auto po havárii ještě neznamená, že patří do šrotu. Vždy záleží na rozsahu poškození a kvalitě opravy. V každém případě by však měl kupující o havárii či poškození dopředu vědět a případně vůz koupit za adekvátní cenu.

Evropa i USA. Zahraniční záznamy v AUTOTRACERU posilují

Prověřovat minulost ojetého auta je nezbytnost

Konkrétně systém AUTOTRACER nově zobrazuje 15 milionů záznamů o totálních škodách včetně fotodokumentace a stavech tachometrů ojetých vozů ze 13 evropských zemí, a dalších 180 milionů záznamů o stavech tachometrů a poškození ojetých vozidel ze 14 evropských zemí a USA. Kromě Německa pocházejí data také z Francie, Itálie, Španělska, zmíněných Spojených států Amerických, Polska a řady dalších zemí.

Třetina všech ojetých aut má stočený tachometr

AUTOTRACER je největší databází informací o ojetých vozidlech ve střední Evropě. Obsahuje více než miliardu záznamů. Data do něj poskytují pojišťovny, značkové i neznačkové servisy, výrobci a importéři vozidel, policie, finanční instituce, inzertní portály a řada dalších subjektů. Na základě VIN vozidla v něm lze odhalit, zda nemá auto stočený tachometr, zda a jak bylo servisované, jestli nebylo havarované a pokud ano, jaká vznikla při havárii škoda, zda není evidované jako odcizené, jestli není zatížené leasingem či spotřebitelským úvěrem, jaký je skutečný rok jeho výroby a jak je vybavené, kdy bylo poprvé registrované či pro jakou zemi bylo vyrobené a řadu dalších informací.

Výběr článků

Načítám