Hlavní obsah
Optimální ochrana před UV zářením je součástí ochrany našeho zdraví. Foto: Syncare Plus, s.r.o.

10 rad, jak se nespálit na slunci a dosáhnout dlouhodobého opálení

V roce 2018 byla průměrná teplota v ČR vyšší o 2,4° C v porovnání normálem. Tropických dnů bylo 47, ale v roce 2005 jejich počet dosahoval jen 19. Je zřejmé, že spojený vliv slunce a tepla na naši kůži se za poslední desetiletí významně zvýšil.

Optimální ochrana před UV zářením je součástí ochrany našeho zdraví. Foto: Syncare Plus, s.r.o.
10 rad, jak se nespálit na slunci a dosáhnout dlouhodobého opálení

Zatímco v minulém století se u kosmetiky zdaleka nejvíce skloňovalo slovo VÝŽIVA, dnes je to OCHRANA.
Na prvním místě je to především ochrana před UV zářením. Je pravděpodobné, že její význam bude v následujících letech dále narůstat. Stane se denní potřebou, a to především v jarních a letních měsících.

Tajemství dlouhodobého opálení kůže není v rychlém opálení, ale v postupném hnědnutí kůže s vhodným ochranným přípravkem.

1. Vyberte si správný denní krém
Každý denní krém pro jaro a léto by měl mít UV filtr. Náš tip: RENOVIA denní krém

2. Používejte přípravky s UV filtry
Všechny schválené UV filtry v kosmetice v EU jsou bezpečné pro zdraví člověka.

Optimální ochrana před UV zářením je součástí ochrany našeho zdraví.

Foto: Syncare Plus, s.r.o.

3. Chraňte se, i když se neopalujete
Běžná denní ochrana, bez klasického opalování, postačí v úrovni SPF 8 až 10.
Naše doporučení: NICREAM krém

4. K moři si vezměte s sebou přípravek s ochranou SPF 30
Při cíleném opalování začínáme v našich podmínkách nejméně s ochranou SPF 20 a u moře s SPF 30.

5. Děti nevystavujte opalování
Děti by se záměrně neměly opalovat. Dětská pokožka přesto rychleji hnědne, a to i ve stínu. Chráníme ji ochranou SPF 50 a 50+, později 30. Doporučujeme: Zinci Sun SPF 50+.

6. Naneste na pokožku správné množství přípravku při opalování
Doporučené množství pro ochranu pokožky celého těla dospělého člověka o váze 70 kg je 32 g přípravku při opalování. Při týdenním pobytu u moře počítejte se spotřebou 500 ml na dospělou osobu a 250 ml u malých dětí.

Optimální ochrana před UV zářením je součástí ochrany našeho zdraví.

Foto: Syncare Plus, s.r.o.

7. Po koupání naneste opět opalovací přípravek
Voděodolné přípravky se smývají méně, avšak i u nich je vhodné doplnit po koupeli novou ochranou vrstvu přibližně 1/3 původního množství.

Optimální ochrana před UV zářením je součástí ochrany našeho zdraví.

Foto: Syncare Plus, s.r.o.

8. Nechtějte hnědou pokožku po krátkodobém opalování
Pokožka dobře chráněná UV ochranným přípravkem bude postupně hnědnout, i když před hnědnutím viditelně nezačervená.

9. Pokožka při opalování nesmí zarudnout
Při opalování by pokožka neměla zarudnout. Pokud se tak stane, je to známkou nedostatečné UV ochrany nebo příliš dlouhé doby pobytu na slunci.

10. Pozor na alergie
Jestliže vás trápí alergie jakéhokoli druhu, vyberte si UV ochranné přípravky bez parfému a fyzikálními UV filtry, jakými je oxid titaničitý nebo zinečnatý, a výběr přípravku konzultujte s odborníkem.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků