Hlavní obsah

V Číně se srazily dva vysokorychlostní vlaky. Schválně

Novinky, zkr

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Čchang-čchun

V čínském Čchang-čchunu na severovýchodě země se srazily dva vysokorychlostní vlaky. Nejednalo se ale o žádnou tragickou událost, spíš naopak. Unikátní experiment, první svého druhu v zemi, měl ověřit kvalitu pasivního bezpečnostního systému souprav při testu v reálných podmínkách. Videozáznam ze srážky přinesla agentura AP.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: V Číně testovali srážku vysokorychlostních vlakůVideo: AP

 
Článek

Při pokusu, který se uskutečnil v březnu na zkušební platformě, narazil vlak jedoucí rychlostí 36 kilometrů v hodině do druhého, který stál na trati. Oba přitom měly osm vagonů.

Svůj vysokorychlostní železniční systém Čína v uplynulém desetiletí významně rozšířila. Rozsáhlá síť nyní spojuje všechna hlavní města po celé zemi. Dva hlavní aspekty bezpečnosti vysokorychlostních vlaků jsou aktivní a pasivní systémy. Aktivní zahrnuje předcházení nehodám, zatímco pasivní zajišťuje ochranu obětí havárie, jakmile k ní dojde.

„Když selže aktivní bezpečnost, náš pasivní systém bude poslední bezpečnostní bariérou. Ten zahrnuje mechanické bezpečnostní zařízení, stejně tak jako kompresní trubky na kloubu spojky, zařízení pro absorpci aktivní energie nebo absorpční zařízení na vagonu. Výsledky testu ukázaly, že prostor uvnitř lokomotiv zůstal po srážce neporušený, což dokazuje účinnost zařízení pohlcujícího energii,“ popsal hlavní inženýr Pen-chuaj Li ze společnosti CRRC Changchun Railway Vehicles, která soupravy vyrábí.

Podle něj technologie splňuje všechny mezinárodní standardy. „Soudě podle výsledků testů mohu s hrdostí říci, že náš systém absorpce energie je bezpečný a spolehlivý,“ dodal s tím, že společnost bude i nadále zdokonalovat své technologie pasivní bezpečnosti.

Reklama

Výběr článků

Načítám