Hlavní obsah

Reklama s obdařenou matkou vzbudila pobouření mezi diváky

Britská reklama s matkou, která svému synovi a jeho dvěma kamarádům předvádí svou novou podprsenku, vzbudila pobouření mezi některými diváky. Organizace dohlížející na reklamy obdržela 176 stížností, podle nichž je spot sexistický a urážlivý vůči ženám. Regulátoři ovšem rozhodli, že reklama je v pořádku, informoval server Daily Mail.

Reklama s obdařenou matkou vzbudila pobouření mezi diváky

Reklama na skotský nealkoholický nápoj Irn-Bru zobrazuje matku, jejíž představitelkou je 43letá herečka Marianne Adamsová. V těsném růžovém svetříku předvádí svému synovi a jeho přátelům svou novou podprsenku. Pointou reklamy je, že syn překoná rozpaky z chování své matky pomocí zmíněného nápoje.

V obdržených stížnostech diváci podle britského regulátora Advertising Standards Authority (ASA) nejčastěji psali, že zobrazené chování matky k synovi je podle nich „sexuální a nevhodné“. Jiní stěžovatelé uvedli, že reklama běžela v čase, kdy jí mohly vidět děti, nebo spot označili za sexistický.

Všechny stížnosti ale byly zbytečné, ASA totiž rozhodla, že reklama není ponižující nebo sexistická. Pozornost se totiž nesoustředí na matčino flirtující chování, ale na synovy rozpaky.

„Dospěli jsme k tomu, že akce se soustředí na matku, která se snaží být sebevědomá a atraktivní, ale zároveň se nechová otevřeně nebo vědomě flirtujícím nebo sexuálním způsobem. Také jsme zvážili, že reklama se zaměřuje na synův pocit trapnosti vyplývající z účinku matčina vzhledu na jeho kamarády,“ stojí v prohlášení ASA.

Výrobce nápoje AG Barr uvedl, že pochopitelně nechtěl nikoho urazit. Firma pouze chtěla zachovat drzý typ humoru z předešlých reklamních kampaní.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Související články

Výběr článků