Hlavní obsah

Podívej se, než spláchneš

DPA, Lenka Hloušková

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

LONDÝN

Desinfekční prostředky používané k čištění zaneřáděných záchodových mís se stanou hlavním poutačem připravované akce upozorňující Brity na nebezpečí rakoviny konečník. Na nápadně barevných plastikových láhvích bude nápis "Nestyď se a koukni se, než spláchneš".

Foto: Markéta Sojková

Král Václav IV. s bohem vína Bakchem lákali v Brně do Mikulovska.

Článek

Tvůrci kampaně spolupracující s ministerstvem zdravotnictví doufají, že se jim nápadným nápisem podaří upozornit obyvatele ostrovů na rizika smrtelné nemoci. Ta se nejčastěji projevuje přítomností krve ve stolici. Čím dříve se podobné příznaky zjistí, tím je snazší pacienty zachránit.

Kampaň ještě nebyla spuštěna, a už se ozývají kritické hlasy. Nepřicházejí kupodivu ze stran moralistů a ochránců dobrých mravů, ale od realistických vědců nenapadající ani tak heslo akce jako podstatu reklamního poutače, tj. přípravku v plastových lahvích.

"Látky používané k dezinfekci toalet prodávané v obchodech jsou velmi často barevné. Modrá či zelená tekutina dokonale zahladí přítomnost krve," říká k plánu profesor Mourád Ibrahim Hábib z univerzitní nemocnice v Leedsu. V otevřeném dopisu zaslané Britské lékařské komoře proto vyzval, aby zabarvené přípravky stáhli obchodní řetězce v zájmu zdraví spotřebitelů z trhu či vyvinuly výrobky, které by v případě přítomnosti krve změnily odstín.

Reklama

Výběr článků

Načítám