Hlavní obsah

Odstřel v Hloubětíně: Nejmladší tramvajová vozovna padla k zemi

Kvůli špatnému stavu střechy i celkové konstrukce demolovali experti nejmladší tramvajovou vozovnu v Praze. Analýza nařízená náměstkem pro dopravu Adamem Scheinherrem potvrdila, že budovu není možné zachránit. Na jejím místě by tak do roku 2022 měla vyrůst vozovna zcela nová. K odstřelu bylo použito 126 kilogramů trhaviny.

Odstřel v Hloubětíně: Nejmladší tramvajová vozovna padla k zemi

Demolici schválilo už minulé představenstvo Dopravního podniku, ale pozastavil ji radní pro dopravu Adam Scheinherr, který chtěl zjistit, zda by nešlo vozovnu rekonstruovat. Analýza Kloknerova ústavu ČVUT však potvrdila, že je vozovna v havarijním stavu a jiné řešení než demolice možné není.

Vozovna Hloubětín byla otevřena v roce 1951 a nahradila nevyhovující vozovny Karlín a Libeň. Nejzajímavější na vozovně je konstrukční řešení deponovací haly, kterou tvoří železobetonové monolitické skořepiny.

Jenže právě kvůli střeše došlo k sobotnímu odstřelu. V roce 2013 došlo k průhybu její konstrukce a dopravní podnik později zjistil, že je střecha na samé hranici její životnosti.

Stavba nové haly by podle plánů z roku 2017 měla vyjít na 1,6 miliard korun, je však pravděpodobné, že se náklady na stavbu ještě zvýší.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků