Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: Profimedia.cz

Nezájem zákazníků změnila jediná stížnost, obchod teď praská ve švech

Historické knihkupectví v anglickém Petersfieldu zažilo v polovině ledna nepěkný den – nepřišel jediný zákazník, neprodala se jediná kniha. Stačilo si však postěžovat na sociálních sítích a karta se rázem obrátila.

Ilustrační foto Foto: Profimedia.cz
Nezájem zákazníků změnila jediná stížnost, obchod teď praská ve švech

„Píšeme vzkaz tohoto druhu vůbec poprvé. Ano, venku je hrozné počasí, ale zkuste mrknout na naši webovou nabídku s 25procentní slevou. Dnes jsme totiž neprodali jediný výtisk,“ stálo na Twitteru knihkupectví Petersfield Bookstore.

Rázem začaly přicházet objednávky a nejrůznější povzbuzení. Opravdovou pomoc ale zařídil slavný sci-fi, fantasy a komiksový autor Neil Gaiman (59). Ten retweetoval snímky prázdného obchodu a odpovědí byla doslova záplava objednávek.

Následující tweet už vypadal zcela jinak: „Tak to byl den! Jsme radostí bez sebe. Sleduje nás 1100 nových příznivců, přišla záplava objednávek a tři stovky vzkazů a dotazů na prodej knih. Odpovíme, jak jen to bude možné, prosíme o trpělivost, je toho k vyřizování opravdu hodně.“

V hodině dvanácté

Knihkupci později přiznali, že s nezájmem zákazníků už dříve bojovali. Tentokrát se ale reálně obávali, že pokud trend vydrží jediný týden, mohou obchod zavírat.

„Nemáme lehkou profesi, a nepřiznává se nám snadno, že se občas potácíme na pokraji propasti. V lednu to byla hrůza a ještě teď je naše situace dost křehká. Ale nejhorší byla představa, že budeme muset končit. Chceme poděkovat zejména Neilovi,“ stálo o pár dní později na Twitteru. Přiložen byl snímek objednávek, který slavný spisovatel svou intervencí zařídil. Ten později napsal, že o reakci neměl tušení. „Jsem rád, že jsem mohl pomoci,“ dodal.

Starobylé knihkupectví se rozhodlo intenzivněji spolupracovat se sociálními sítěmi. I když mívá o nedělích zavřeno, bude prý ve volné dny o to aktivnější na Twitteru.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků