Článek
"Při zátěžových zkouškách se sleduje hlavně účinnost brzd, která je pro bezpečnost provozu nejdůležitější," řekl ředitel Ski Pec František Vambera s tím, že zkoušky dopadly dobře.
Vlekaře však nemile překvapilo, že sud je o něco lehčí než původně počítaných 63 kilogramů. "Na jednu sedačku jsme tak místo původně uvažovaných pěti naložili šest sudů," upřesnil vedoucí provozu peckých vleků Jiří Karlík.
OBRAZEM
Ono se řekne zatěžkávací zkouška, ale sudy se pěkně pronesou. Únava po naložení celého nákladu na sedačky byla značná.
Výlet se pivu údajně líbil. Přálo i počasí, tj. v mezích možností října. Jinak v Krkonoších leží už místy sníh.
V čím žaludku nakonec "cestující" skončí, není zatím známo.
Vlekaři a sníh
Výstavba lanovky přišla na 43 milionů korun a měla by výrazně zvýšit komfort lyžování v Peci pod Sněžkou. Lanovka o délce 1200 metrů nahradí dosavadní dvoukotvový vlek a hodinovou přepravní kapacitu na Hnědém vrchu zvýší z 1100 na 1350 lyžařů. Současně vlekařům odpadnou starosti s čekáním na sníh, protože ve stopě pod původním vlekem muselo být před jehospuštěním až 70 centimetrů sněhu.