Hlavní obsah

Drsná reklama varuje před nešvarem moderní doby

Pozornost řidičů čím dál častěji odvádějí displeje mobilních telefonů. Nová reklama ukazuje, co se může stát, když se řidič jen na chvilku přestane věnovat jízdě. Krátký film je součástí nové kampaně americké telekomunikační společnosti, která tak chce ukázat potenciální fatální následky používání telefonu během jízdy.

Drsná reklama varuje před nešvarem moderní doby

Mobilního telefonu se ani za jízdy nevzdá mnoho řidičů. Mohou za to zejména chytré telefony a sociální sítě. Jen v červnu minulého roku bylo v České republice způsobeno skoro deset tisíc nehod kvůli tomu, že se řidič plně nevěnoval řízení vozidla.

S heslem „To počká“ vyrazila do boje telekomunikační společnost AT&T, která navíc nabízí na svých stránkách ke stažení aplikaci, která se automaticky zapne, kdykoli jedete autem. Pozná totiž, že se pohybujete větší rychlostí než 24 kilometrů v hodině, a během jízdy ztlumí veškerá upozornění.

Mezi kampaněmi, které bojují proti závislosti na neustálém zírání do mobilních telefonů, není tato „drsná“ reklama první. V květnu tohoto roku se objevilo na internetu video ze Švédska, které naopak apeluje na chodce, kteří při zaujetí svým mobilním telefonem a sluchátky na uších často ztratí pozornost, a mohou se tak lehce stát obětí dopravní nehody.

Kampaň drasticky upozorňuje na nebezpečí sledování mobilu při chůzi ve městě

Video: Police de Lausanne

Podle policie bylo v roce 2013 ve švýcarských ulicích kvůli nepozornosti zraněno kolem 1100 lidí. Tímto videem se snaží zapůsobit na mladé lidi, kteří se s mobilem nedokážou rozloučit ani na chvíli.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků