„Mělo to být světové. Ale omezené fondy nedovolily uskutečnit původní projekt,” konstatovala televize TVN 24. „Nápis se někomu líbí, jiným zase moc ne,” dodala.

Nápad na velký a osvícený nápis se objevil v loňském rozpočtu. Myšlenka se zalíbila, podpořilo ji i 1500 hlasů obyvatel při rozhodování o takzvaných malých investicích do 150 000 zlotých (asi 900 000 Kč).

Písmena měla být dvoumetrová, bílá a zespodu nasvícená. Bílá barva měla totiž umožnit nápis nasvítit například v barvách místního klubu při důležitých zápasech, anebo v polských barvách - bílé a červené - při státních svátcích.

Cosi podobného funguje nejen v Hollywoodu, ale i v Amsterodamu či Montevideu. Zkrátka atrakce, která nemůže chybět na žádném turistickém selfíčku a která časem přiláká davy a přinese slávu.

V daném případě idea narazila na podmínku radnice, že se vše musí vtěsnat do 150 000 zlotých, což se nakonec i stalo - v „nedokončené” podobě nápis stál 154 000, uvedla televize.

Autor myšlenky se ale samozřejmě zlobí: „Strávil jsem desítky hodin jednáním s úředníky, projektanty, výtvarníkem, aby nakonec vznikl jen poloviční nápis, který městu vůbec nedělá reklamu,” prohlásil Pawel Maciejewski.