„První dny strávené s novým zvířátkem mohou být pěkně náročné,“ uvádí ředitel firmy David Rönnberg ve svém prohlášení. „Mládě potřebuje neustálou pozornost a lásku. Větší trávení času se zvířetem buduje důvěru a pomáhá předejít různým sociálním poruchám v budoucnosti,“ vysvětlil Rönnberg, proč se firma rozhodla k tomuto kroku.

Není divu, že zrovna Musti Group speciální dovolenou pro novopečené majitele zvířat zavedla. Jedná se totiž o největší firmu obchodující se zvířecími potřebami ve Skandinávii. Marketingový ředitel firmy Henri Mäkinen ale tvrdí, že podobné opatření by měli pro dobro zvířat zavést i ostatní firmy.

„Štěně bez matky a sourozenců se v novém prostředí může cítit ztracené a nejisté. Jeho výcvik a socializaci nelze dělat jenom po večerech a o víkendech,“ uvedl Mäkinen.

Společnost ve svém prohlášení jmenovitě uvádí psy a kočky. Zda se dovolená bude vztahovat i na jiné druhy, například akvarijní rybičky, není jasné. Vzhledem k možným námitkám o diskriminaci je to ale pravděpodobné.