Podle pasažéra Lambertuse Maengkoma kopilot do reproduktorů po vzletu humorně oznámil, že nabízí pasažérům rozvedenou letušku jako náhradu za zpoždění. Maengkom tím však byl rozlícen a podal stížnost na ministerstvo dopravy, uvedla agentura AFP s odkazem na indonéská média.

„Chceme se zeptat, jestli je to standardní procedura, aby piloti Lion Air opakovaně nabízeli rozvedené letušky takto přes mikrofon,“ stojí v jeho stížnosti.

Kopilot, jehož jméno nebylo uvedeno, také přes komunikační systém velmi hlasitě přál k narozeninám jednomu členovi posádky.

„Nebylo to vůbec vtipné, bylo to nebezpečné,“ dodal Maengkom s tím, že rozzlobení pasažéři se obávali, zda je pilot střízlivý. Po přistání se ho neúspěšně pokoušeli konfrontovat.

Následovala suspendace

Incident se hojně probíral v médiích, načež společnost Lion Air, která je v zemi největšími nízkonákladovými aerolinkami, spustila interní vyšetřování. Ve středu oznámila, že pilot byl suspendován a nesmí do vzduchu. Vyšetřování nadále pokračuje.

Aerolinky v prohlášení odmítly, že by byl kopilot intoxikovaný. Problém s letuškou nekomentovaly a o zvucích linoucích se z kokpitu prohlásily, že se nejednalo o nic nemístného.

„Kopilot zněl, jako kdyby hekal, ale on takhle normálně mluví. Mikrofon byl moc blízko jeho rtů, takže to znělo, jako kdyby sténal,“ uvedl Edward Sirait z Lion Air.