"Je to novinka. A je to taky zábava," řekla Grossmanová ve Škole pro psy, kterou vede s partnerkou Kate Senisiovou nedaleko Manhattanu. "Nemá to sice moc velký smysl, ale jak já to vidím, tak stejně všichni hrajeme na iPadech v jednom kuse hry, pak proč nehrát hry se svými psy?"

Grossmanová naučila používat iPad svého osmiletého křížence pudla a jorkšírského teriéra Amose, který už má v repertoáru celou škálu veselých kousků, včetně předstírání "mrtvého", když slyší slova: "Beng, beng."

V zájmu objektivity přivedl novinář agentury AFP vlastního psa, tříletého křížence jezevčíka jménem Bandita, aby ověřil, jestli ho Grossmanová dokáže změnit na skutečného počítačového maniaka na čtyřech tlapkách.

Dlaň, plácačka, blok, iPad

Grossmanová nejdřív Banditu učila, aby se na povel dotkl čenichem její dlaně, za což dostal chutnou odměnu. Pak ho stejným způsobem učila drcnout nosem do plácačky na mouchy a po ní do poznámkového bloku, který občas natřela špetkou burákového másla, aby přilákala jeho pozornost.

A pak už následoval iPhone a iPad - obojí zařízení funguje stejně dobře - s jejich dotykovými obrazovkami reagujícímu na nejjemnější kontakt s vlhkým psím čumákem. "Spotřebujeme tu spoustu čistících ubrousků na obrazovku," připustila Grossmanová.

Během hodiny výcviku dokázal Bandita pořídit na povel svůj autoportrét s pomocí aplikace nazvané Big Camera Button, který spustí spoušť fotoaparátu v iPhonu jen dotykem na kterémkoli místě obrazovky. Výsledkem byl velmi blízký portrét psích očí a čela hlavy.

Tištěná média nejsou mrtvá!

Grossmanová používá i aplikaci nazvanou YesNo (AnoNe) se zeleným tlačítkem pro ANO a červeným pro NE. S její pomocí "odpovídá" její Amos i na ty nejhlubokomyslnější otázky: "Je dvě a dvě pět?" Ne! "Jsou tištěná média mrtvá?" Ne!.

Tato aplikace byla vytvořena, aby dětem, které mají problémy s mluvením, pomohla v komunikaci s ostatními. Podle Grossmanové jde zároveň o jednu z mála aplikací pro dotykové obrazovky, na které narazila, když hledala potenciální programy pro využití v mezidruhové komunikaci.

Nyní například učí slepeckého psa, aby s využitím audioaplikace dokázal poznat a dát najevo, jestli si jeho pán vybral ponožky stejné barvy. Jiný klient je pilot, který chce, aby se jeho pes na povel dotkl jeho iPadu na správném místě, kde se otevře aktuální předletová předpověď počasí.