Srbka seděla šest dní v týdnu po sedm hodin denně v muzeu na židli a beze slova a hnutí zírala před sebe. Naproti ní byla umístěna židle. Lidé byli vyzýváni, aby se na ni posadili a vraceli umělkyni její upřený pohled.

Umělkyně soustředěně hledí na jednu z návštěvnic muzea.

Umělkyně soustředěně hledí na jednu z návštěvnic muzea.

FOTO: fotobanka Profimedia

Mezi návštěvníky, kteří se zúčastnili ojedinělého projektu a s umělkyní si vyměňovali pohledy, byli i islandská zpěvačka Björk, rocker Lou Reed či herečka Isabella Rossellini.

Abramovičová je známá svým ojedinělým pojetím umění. Její výstava byla tentokrát plná živých nahých modelů. Ona sama byla přitom každý den svého téměř tříměsíčního projektu, kdy si s lidmi vyměňovala pohledy, oblečená do dlouhého splývavého duchovního roucha zvaného klerika.

Jedno z kontroverzních děl výstavy srbské umělkyně - nahá dívka na plátně stojící na kůlech.

Jedno z kontroverzních děl výstavy srbské umělkyně - nahá dívka na plátně stojící na kůlech.

FOTO: fotobanka Profimedia

Mezi nahými postavami procházeli sami návštěvníci muzea.

Mezi nahými postavami procházeli sami návštěvníci muzea.

FOTO: fotobanka Profimedia

Někteří se na umělkyni dívali pouze pár minut, někdo po dobu několika hodin a pár zcela koncentrovaných lidí to vydrželo dokonce celý den.

Srbka byla každý den oděná do duchovního roucha.

Srbka byla každý den oděná do duchovního roucha.

FOTO: fotobanka Profimedia

Dvojice měla vždy plno pozorovatelů.

Dvojice měla vždy plno pozorovatelů.

FOTO: fotobanka Profimedia