Hlavní obsah

Žáci se ve firmách seznamují s možnostmi uplatnění na poli vědy

Novinky, kil

Již pátým rokem běží po celé České republice program s názvem Věda má budoucnost, který se snaží bojovat s negativním trendem klesajícího zájmu o přírodovědné a technické obory u mladých lidí.

Foto: Radim Zabadal

Návštěva ve firmě Bayer se žákům ze základní školy v Chrudimi líbila.

Článek

Osmáci ze základních škol a třeťáci ze středních škol se díky projektu seznamují s využitím těchto oborů v praxi. Děje se tak formou návštěv firem, diskusí s odborníky, rozhovory s personalisty i prostřednictvím vlastních prezentací projektů ve vědecké soutěži.

Důraz na dlouhodobou spolupráci

„Program k dnešnímu oslovil více než 1 200 žáků a studentů a přes 100 učitelů ze 40 škol. Přesto v naší iniciativě nejde o kvantitu. Důraz je kladen na dlouhodobou spolupráci se školou prostřednictvím několika setkání s danou třídou v rámci školního roku, aby byl efekt a přínos pro žáky co největší,“ uvedl koordinátor projektu Radim Zabadal z občanského sdružení AISIS, které projekt řídí a koordinuje.

Získané dovednosti pomohou při hledání práce

Do projektu jsou zapojeny firmy IBM, Bayer, Škoda Auto a Sedlecký kaolin. Ty školám zprostředkovávají náhled do zákulisí světa práce a aplikované vědy a techniky v praxi. Hlavní přínos programu vidí všichni zapojení učitelé především v „poskytnutí praktického vhledu do světa práce a získání dovedností, které žákům pomohou při hledání zaměstnání“.

Přijímací pohovor nanečisto

Spokojeni jsou ale i žáci. „Během dne v životě firmy bylo super to, že jsme si procházeli firmu Bayer a mohli vidět zaměstnance při jejich práci. Nejlepší ze všeho bylo, že jsem si mohla vyzkoušet přijímací pohovor. Byla to pro mě obrovská zkušenost do života a také nejlepší zážitek z programu,“ uvedla žákyně osmé třídy ze základní školy v Chrudimi.

Věda očima mladých

V rámci programu byl letos spuštěn 2. ročník studentské soutěže s názvem Věda očima mladých, kam žáci a studenti přihlašovali své vlastní projekty na podporu vědy. Projekty ohodnotila odborná porota a následně proběhlo slavnostní vyhlášení s udílením cen na půdě Akademie věd ČR. Mezi nominovanými se objevil např. projekt mapující správné postupy forenzní analýzy v kriminalistice nebo návrh robůtka, který učitelům pomůže mapovat dění ve třídě. Další kolo soutěže bude opět vyhlášeno na jaře 2016.

Program je otevřen dalším zájemcům ze strany škol a firem, přihlásit se (třeba i jen vyjádřením podpory) je možné na webové stránce: www.vedamabudoucnost.cz.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám