Hlavní obsah
Dnešní mladí lidé stráví v produktivním věku delší dobu než jejich rodiče, protože půjdou do důchodu později. Foto: Profimedia.cz

Mladí jsou ochotni stěhovat se za prací

Až šedesát procent zaměstnanců českého sektoru sdílených služeb tvoří příslušníci mladé generace, přičemž pro řadu z nich se jedná o vůbec první kontakt s pracovním prostředím. Vyplývá to ze studie sdružení ABSL (Association of Business Service Leaders) připravené ve spolupráci s agenturou Hays.

Dnešní mladí lidé stráví v produktivním věku delší dobu než jejich rodiče, protože půjdou do důchodu později. Foto: Profimedia.cz
Mladí jsou ochotni stěhovat se za prací

Jako nejdůležitější požadavky vůči zaměstnavateli uvádějí zaměstnanci servisních center možnost realizovat svůj talent a schopnosti (92 %) spolu s příležitostí naučit se nové dovednosti (88 %) před platovým ohodnocením (87 %).

Podmínkou stěhování je atraktivní plat

Ve srovnání s jinými skupinami českých zaměstnanců jsou také ochotni se za prací stěhovat. Celých 57 procent se za svou nynější prací v sektoru sdílených služeb přestěhovalo do jiného města, 84 procent jich uvádí ochotu přestěhovat se, pokud tomu bude odpovídat nová příležitost. Pro samotný přesun jsou však již výrazným motivátorem finance. Polovina (52 procent) zaměstnanců servisních center považuje za dostatečnou motivaci k přesunu zvýšení platu o více než 30 procent.

Opuštění studia kariéře nepomůže

„Dnešní mladí lidé stráví v produktivním věku delší dobu než jejich rodiče, protože půjdou do důchodu později. Sektor sdílených služeb je velmi často jejich první zastávkou v kariéře a určuje jejich směr. Setkáváme se s tím, že mladí urychlují z ekonomických důvodů svou kariéru dřívějším nástupem do produktivního věku. Zanechávají například studia, což je nebezpečný trend, kterým kariéru určitě neurychlí,“ uvedl Ota Kulhánek, předseda výboru ABSL.

Bez jazyků to nejde

Důležitým předpokladem práce v sektoru sdílených služeb jsou jazyky. Největší část služeb poskytovaná servisními centry v Česku totiž probíhá v angličtině (27 %). Následují němčina a francouzština se shodně 14 procenty. Pouze 11 procent služeb je určeno tuzemským zadavatelům a probíhá proto v češtině.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků