Hlavní obsah
Zaměstnanci obvykle musejí na cigaretu mimo pracoviště. Foto: Profimedia.cz

Kuřáci jsou svolni s napracováním přestávek

Téměř tři čtvrtiny lidí si myslí, že kuřáci by měli své dýchánky s cigaretou nahrazovat, a více než polovina dotázaných na napracovávání kuřáckých pauz dokonce trvá. Jen devět procent lidí nechává tato otázka chladnými. Vyplývá to ze šetření, které mezi svými uživateli provedl portál Práce.cz.

Zaměstnanci obvykle musejí na cigaretu mimo pracoviště. Foto: Profimedia.cz
Kuřáci jsou svolni s napracováním přestávek

Podle statistik Státního zdravotního ústavu v Česku kouří 31 procent lidí. Více než polovina kuřáků přitom kouří 6–15 cigaret denně, kouření v pracovní době se tedy nevyhnou. Proti napracovávání kuřáckých přestávek je přitom jen 18 procent dotázaných, což znamená, že i někteří kuřáci jsou nakloněni náhradě doby strávené s cigaretou.

Na cigaretu mimo pracoviště

Všechna pracoviště jsou primárně nekuřácká od roku 2001. Některá absolutně (školy, zdravotnická zařízení nebo pracoviště, kde se manipuluje třeba s výbušninami a hořlavým materiálem), kouřit se nesmí ani tam, kde pracuje byť jediný nekuřák. Zaměstnavatel sice může vyčlenit místnost určenou ke kouření, kuřáren ale valem ubývá. Zaměstnanci proto obvykle musejí na cigaretu mimo své pracoviště.

Čipové karty absenci spočítají

Výlety kuřáků za cigaretou sledují zejména firmy, které využívají pro monitoring pracovní doby svých zaměstnanců čipové systémy. Pobyt mimo pracoviště pak mohou jednoduše posčítat a následně určit k napracování, případně ubrat z dovolené. Souhlasí s tím podle šetření portálu Prace.cz 57 procent lidí, 16 procent by nebylo tak striktních, ale je spíš pro. Jen 18 procent lidí je proti.

Některé firmy odvykání podpoří

„Úplný zákaz kouření v celém objektu zaměstnavatelé vždy zvažují, protože to vyhání část zaměstnanců mimo objekt. Na druhou stranu, pokud už i kuřáka časté přerušování práce obtěžuje, může to vzít jako příležitost ke zbavení zlozvyku. Někde s tím dokonce zaměstnavatelé pomáhají,“ komentuje výsledky studie marketingová manažerka Prace.cz Hana Kostovičová.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků