Hodnocení firem pomáhají serveru poskytovat uchazečům o zaměstnání užitečné informace. Hodnotí se firemní kultura, vztahy s nadřízenými nebo platové ohodnocení.

Žádné nevhodné komentáře

V současnosti je na serveru zhruba 650 hodnocených firem s necelými dvěma tisícovkami recenzí. Každou z nich musí administrátor před zveřejněním na webu schválit.

„Díky tomuto procesu máme jistotu, že se v profilech firem neobjeví nevhodné komentáře, zároveň dokážeme včas zachytit případy, kdy máme podezření třeba na útok na firmu úmyslně zkresleným hodnocením,“ vysvětluje zakladatel platformy VímVíc Michal Hardyn.

Nejčastěji hodnocenými jsou společnosti z oblasti retailu, tedy maloobchodní řetězce a restaurace rychlého občerstvení. Navzdory převažujícímu negativnímu obrazu těchto firem se mezi nimi najdou i ty s hodnocením velmi nadprůměrným.

Lidé jsou rádi, když firma reaguje

Autentická hodnocení jsou jedním z trendů při hledání pracovního uplatnění. Firmy to vnímají jako vhodný zdroj informací pro potenciální uchazeče o zaměstnání, lidé zároveň rádi vidí, když firma na jejich hodnocení a podněty reaguje.

Hodnocení je tak i náborovým nástrojem, lidé mu někdy věří více než textu napsanému marketingovým odborníkem. Pro firmy je to navíc zpětná vazba.

„V dnešní době, kdy na pracovním trhu převažuje nabídka nad poptávkou, neustále hledáme nové cesty, jak oslovit potenciální zaměstnance. Zároveň se snažíme autentickou cestou seznámit okolí s tím, co se ve firmě děje, a také se učit od těch, kteří jsou v digitálním světě o něco zkušenější,“ řekla k tomu Lucie Masopustová z České spořitelny, která podobně jako mnoho dalších firem s portálem spolupracuje.

Zapojit zaměstnance

Jedním z nejčastěji se vyskytujících negativ v hodnocení firem je stížnost na nezvládnutý management a obecně vztahy s manažery či nadřízenými. To je dle statistik také nejčastější důvod pro výpověď ze zaměstnání.

Autentická hodnocení jsou v poslední době velmi populární. VímVíc je v současnosti největší platforma v ČR, která podobnou formu nabízí. Na trhu působí od roku 2014.

Uživatelé mohou své příspěvky přidávat anonymně, bez nutnosti registrace.

Pro firmy je profil zdarma. Zpoplatněný je takzvaný prémiový účet, jehož prostřednictvím o sobě může společnost sdělit více detailů, přidat fotografie a lépe komunikovat.