„Management si uvědomuje, že je třeba se zaměstnancům věnovat nejen po čistě pracovní stránce, ale také pečovat o jejich sociální stránku, pohodu v práci a osobní rozvoj. Vznikem této pozice dáváme zaměstnancům jasný signál, že jsou v naší firmě opravdu důležití,“ vysvětluje Radek Sedláček, projektový manažer společnosti.

Je tu vždy pro zaměstnance

Nová manažerka štěstí Kateřina Portová zajišťuje zlepšení vnitřní komunikace ve firmě, pečuje o nástupní proces a zapracování nových zaměstnanců, ale zároveň realizuje i některé dílčí aktivity, jako jsou speciální akce pro zaměstnance.

„Myslím, že je skvělé, že zaměstnanci mají možnost popovídat si s někým jiným kromě svého nadřízeného. Pracovníci se na mne mohou obrátit v podstatě s jakýmkoli problémem či otázkou, která nemusí být vždy stoprocentně spojena s pracovními úkoly. Současně ale neméně důležité je pracovat i na kariérní cestě každého z nich. Mým cílem na této pozici je mít spokojené, angažované zaměstnance, kteří pro svoji práci žijí,“ popisuje Portová.

Je podle ní také důležité správně nastavit očekávání zaměstnanců a dobře vysvětlit, co její funkce obnáší.

Často v IT společnostech

Informace o tom, že manažerů štěstí na českém trhu přibývá, potvrzují personální agentury, které se s obsazováním nové pracovní pozice setkávají čím dál častěji.

„Pozice manažera štěstí je mezi firmami stále oblíbenější, zahraniční trendy se k nám v tomto ohledu šíří skutečně rychle. Tuto novou pozici obsazují především společnosti z oblasti informačních technologií (IT) a progresivní moderní firmy, které uplatňují nové metody v motivaci zaměstnanců,“ uvádí Martina Látalová, obchodní ředitelka z Advantage Consulting, jedné z největších českých personálních agentur.