Outsourcing se v České republice stává strategickou disciplínou a proniká i do netradičních segmentů. Praxe ukazuje, že v současnosti zhruba 70 % českých firem řeší outsourcing strategicky.

Soustředit se na klíčové činnosti

Firmám se totiž vyplatí soustředit se na své klíčové činnosti. Pečlivě pak plánují a řídí delegování podpůrných činností na profesionálního dodavatele, který má speciálně vyškolené zaměstnance a je schopen služby dodávat v potřebném čase, kvalitě a s nižšími náklady.

Využívání externího IT, obchodního oddělení, marketingu, úklidu nebo ostrahy je dnes již běžné. Ale tento trend proniká již i do řízení lidských zdrojů (HR) nebo třeba do správy vozového parku. A ve světě státní správa dokonce neváhá efektivně si pronajmout třeba i chybějící kapacity věznic. Každopádně možnost rozvoje je stále veliká.

Specializace se vyplatí

Nejvíce se v outsourcingu prosazují firmy, které nabízejí profesionální specializované služby. Znalost oboru a problematiky je pro dodavatele naprosto klíčová. Navíc si mohou dovolit využívat drahé nejmodernější nástroje, systémy a investovat do rozvoje týmu, což při vnitropodnikovém řešení není možné. Klienti pak pouze efektivně předávají jasné zadání a stanovují své požadavky.

Nejčastěji jsou outsourcovány činnosti, které jsou opakované a běžné. Naopak činnosti, které stojí na firemním klíčovém know-how a tvoří základ vztahů se zákazníky nebo zásadně ovlivňují kvalitu poskytovaných služeb či produktů, většinou zůstávají kmenovým zaměstnancům firmy.