Hlavní obsah

Marketing si s IT nerozumí

Právo, kil

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nefungující spolupráce mezi marketingovým oddělením a oddělením informačních technologií ohrožuje schopnost společností poskytovat zákazníkům efektivní služby. Upozorňuje na to studie společnosti Accenture „The CMO-CIO disconnect“, do které se zapojilo 400 marketingových a 250 IT manažerů z 10 zemí světa.

Foto: Profimedia.cz

Rozdílné jsou pohledy na důvod a motivaci spolupráce.

Článek

Podle studie jsou IT manažeři ke vzájemné spolupráci odhodlanější než jejich marketingoví kolegové. Tři ze čtyř IT manažerů totiž souhlasí s tím, že vzájemná spolupráce mezi oběma divizemi je velmi důležitá. Pro porovnání, tento postoj sdílí jen 55 % marketingových manažerů.

Na druhé straně, i když jsou IT manažeři vzájemné spolupráci více nakloněni, pouze 45 % z nich považuje podporu marketingu za svoji prioritu.

Pokud jde o využívání informačních technologií, obě skupiny manažerů se shodly na tom, že jsou pro marketing nevyhnutelné a že hlavním cílem jejich využití je získat přístup k zákaznickým datům.

Každý to vidí jinak

Rozdílné jsou však pohledy na důvod a motivaci spolupráce. Zatímco pro marketingové manažery je hlavním motivem spolupráce s IT oddělením získání bližších informací o jejich zákaznících, IT manažeři tento důvod uvedli až na desátém místě svých důvodů pro vzájemnou spolupráci. Jejich hlavním motivačním faktorem je poskytnout klientovi lepší zákaznickou zkušenost při interakci s firmou, což naopak marketingoví specialisté uvedli až na třetím místě.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám