Společnost Citibank Europe pozvala v uplynulých dnech do své centrály v Praze středoškolské studenty, kteří jsou účastníky vzdělávacích programů Junior Achievement. Cílem setkání byla zejména jejich příprava na úspěšné zvládnutí vstupu na pracovní trh. Na organizaci celé akce se podílela také personální agentura REED a společnost Ernst & Young.

Začalo to týmovou hrou

Studenti, kteří do Prahy přijeli z celé České republiky, od Tanvaldu přes Vodňany po Velké Meziříčí, se hned ráno vzájemně poznali při týmové hře „Co a kdo je HR“.
Nejenže se přitom navzájem lépe poznali a vyzkoušeli si práci v týmu, ale zároveň se dozvěděli více o personálním oddělení, jeho roli a samotné práci personalistů.

Poté následoval blok seminářů na témata: jak napsat životopis, příprava na pohovor, formy výběrového řízení a využívání sociálních sítí při výběru zaměstnanců.
Čerstvě nabyté informace mohli studenti využít hned při další aktivitě. Následovala totiž modelová situace, při které si dva vybraní studenti vyzkoušeli vstupní pohovor, když se ucházeli o práci v Citibank a ve společnosti Ernst & Young.

Vyvarovat se chyb z neznalosti

„Citi Career Day byla skvělá akce, jsem nadšená! Dozvěděla jsem se mnoho nových informací z oblasti HR a nabyté znalosti pro mne budou velkým přínosem, až jednou budu žádat o práci. Možná i rozhodnou o tom, jestli vysněnou práci získám, protože bych jinak ve výběrovém řízení udělala mnoho zbytečných chyb z neznalosti!

Moc ráda bych se podobné akce opět zúčastnila, rady odborníků jsou k nezaplacení," říká Adéla Linková, studentka SZeŠ Čáslav, která se pod vedením své profesorky Vladimíry Uhlířové akce zúčastnila.“

Během dopoledne proběhla také diskuse doprovázejících vyučujících se zástupci personalistů. Personalisté vyučujícím předali informace, co od kandidátů-absolventů očekávají a na co by studenti měli být připraveni.

Prezentovali jim také výsledky ankety, kterou před akcí uspořádali mezi svými kolegy, kteří odpovídali na otázku: Co byste vzkázali profesorům na středních školách ve smyslu přípravy jejich studentů na volbu budoucího povolání a jejich pozdějšího úspěchu na pracovním trhu?

Často se zde opakoval názor, že studenti postrádají praktické znalosti a zkušenosti, výuka se stále ještě soustředí pouze na teoretické znalosti a memorování.