Standardní délka kurzu jsou dva týdny, manažeři ale jezdí třeba na týdenní intenzivní kurz do USA či Austrálie.

Nejde o levnou záležitost

"Zájem po útlumu v letech 2009 a 2010 opět roste, a to jak u veřejnosti, tak u firemních klientů," uvedl Petr Pasek z Asociace jazykových škol a agentur, která sdružuje více než 40 institucí.

Jazykový kurz v cizině není levná záležitost, například dvoutýdenní kurz s nízkou intenzitou výuky ve Velké Británii stojí včetně ubytování v rodině kolem 30.000 korun.

Někdy jede celá rodina

"Evidujeme poptávku zájemců o to, aby si kurz více užili, případně ho měli jako alternativu dovolené. To často znamená, že na kurz vycestuje celá rodina, někdy i včetně dětí, které chodí do dětského kurzu, případně mají zajištěnu školku," popsala Eva Havránková ze školy Channel Crossings.

Některé školy podle ní také obvyklou výuku doplňují třeba o neformální konverzační lekce během oběda nebo se studenty konverzují například během hraní golfu. Pokud chtějí klienti spojit výuku s letní dovolenou, jezdí nejčastěji na Maltu, studenti francouzštiny zase míří na jih Francie.

Manažeři volí specializované kurzy

Naproti tomu manažeři vyrážejí spíš na intenzivní kurzy zaměřené na odbornou terminologii v daném jazyce, podle Havránkové také častěji volí vzdálenější destinace, například San Francisco, New York nebo Sydney. Do USA, Kanady nebo na Nový Zéland pak míří i hodně těch, kteří vyjedou za vzděláváním na tři a více týdnů.

"Jistou část klientely pro zahraniční kurzy tvoří ale i studenti, kteří se chtějí takzvaně rozmluvit, tudíž jedou například na kurz kombinovaný také s jinými aktivitami, než je jazyková výuka," dodala předsedkyně Asociace certifikovaných jazykových škol Andrea Křížková.

Ceny se liší podle délky kurzu, týden výuky včetně ubytování se dá podle Havránkové pořídit za 10.000 korun, ale klidně i za 25.000, pokud je výuka intenzivnější. Na kurzy vyrážejí podle odborníků z jazykových škol už děti od sedmi let, nejčastějšími klienty jsou ale mladí lidé mezi 17 až 30 roky.