„Souvislost mezi způsobem prezentace kandidáta a jeho úspěchem je nesporná. Profilu s fotkou si všimne o 20 procent víc zaměstnavatelů než jen samotného životopisu, u VideoVizitky už je to nárůst o 40 procent oproti profilu s fotkou. A v 73 procentech případů najde práci rychleji uchazeč s VideoVizitkou než jiný, stejně zkušený člověk s klasickým CV a fotografií,“ upozornila Weronika Kondziolková, projektová manažerka džob.cz.

Video zájemce dopředu představí

VideoVizitka podle ní dává zaměstnavatelům určitou jistotu, vědí, koho si na pohovor zvou, a naděje na přijetí je mnohonásobně vyšší než při klasické první schůzce, která má obvykle pouze selektivní charakter.

Spoléhat se totiž při shánění práce jen na inzeráty a odesílání životopisů znamená při současné dravosti trhu značnou konkurenční nevýhodu. Je třeba nejenom urputně hledat, ale také se aktivně nabídnout, vytvořit svůj profil na internetu a v nejlepším případě ho doplnit také krátkým videem.

Praxe zvyšuje vyhlídky žadatele

Podle Kondziolkové je letos větší poptávka po absolventech hlavně na obchodní pozice a do informačních technologií.

„Firmy hledají nové cesty v podnikání, inovují, zvyšují tempo práce a obraty, proto dominují obchodníci. Hůř se mladí lidé uchycují v ekonomických a strojírenských odvětvích. Dnes už mnoho studentů ví, že při škole je nutno nasbírat i pracovní zkušenosti, což má následně pozitivní vliv na zájem ze strany zaměstnavatelů,“ dodává Kondziolková.